Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #6145
    Imp
    Deltagare

      har hört att runt 10k/år är relativt normalt för en impreza.. jag betalar 15k/år å då står bilen på min snart 24åriga flickvän.. vi hörde med folksam om försäkringen sjunker om man har larm men inte det inte.. nån som har nogåt förslag?

      #77450
      Bobbo
      Deltagare

        LAST EDITED ON Jul-02-02 AT 11:18AM (GMT)
        Jag köpte nyligen min Subba -00, fick bäst deal hos Länsförsäkringar. 7000/år helförs. 5000 i vagnskade-självrisk. Bilen står på mig själv, jag är 24 år. Samma premie oavsett garage och larm enligt LF.

        EDIT: Iofs bor jag inte i storstad, så det sänker ju garanterat en hel del.

        #77446
        Subbarist
        Deltagare

          Jag betalar 12500:- på min snart 24 åriga flickvän och då tog jag via OKQ8 (folksam) surfa in på http://emmet.folksam.se/webapp/bilpremie/?id=5%20 så väljer du OKQ8 försäkringen så är det bara att beräkn premien där… Goood Luck!

          Subbarist javisst!

          #77447
          Imp
          Deltagare

            vi har tjafsat lite med folksam och dom räknade ut att det alternativ vi har ny är billigast okq8 skulle kosta oss 3000 mer /år:(

            #77449
            TT
            Deltagare

              schysst av folksam att tillhandahålla en kalkyl online, de är de enda vad jag vet som gör det. Jag frågade Aktsam om försäkring häromdagen, detta fick man som svar…

              ———
              Tack för Din förfrågan om prisuppgift på bilförsäkring.

              Dessvärre kan vi endast erbjuda dig att teckna en trafikförsäkring denna gång.

              Anledningen är att vi endast försäkrar personbilar i standardutförande. Det betyder att vi till exempel inte försäkrar motorstarka bilar, direktimporterade bilar, minibussar eller sportbilar. Din bil ska vara högst 15 år gammal och du själv lägst 24 år. Tack vare dessa urvalskriterier kan vi erbjuda en mycket prisvärd försäkring. Den lagstadgade trafikförsäkringen kan dock tecknas av alla.
              ——–

              /TT

              #77448
              Bad_Mujo
              Deltagare

                LF har oxå en kalkyl online.

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.