Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1623
    m-reno
    Deltagare

      hej er der nogen der vet hvordan man kan få sin subaru forsikret så den gälder när man körer på bane (mantorp eller sturup). min forsakring ville inte have min bil da jeg sagde at jeg også skulle køre bankörsel.

      med venlig hilsen danskeren fra malmö.:-)

      #45876
      p_ilis
      Deltagare

        hej er der nogen der vet hvordan man kan få sin subaru forsikret så den gälder när man körer på bane (mantorp eller sturup). min forsakring ville inte have min bil da jeg sagde at jeg også skulle køre bankörsel.med venlig hilsen danskeren fra malmö.:-)

        Det finns så vitt jag vet inget svenskt försäkringsbolag som försäkrar Subarubilar för bankörning. Salus Ansvar gjorde det fram till 1:a Januari i år men alltså inte längre.

        Mvh
        Peter

        #45878
        m-reno
        Deltagare

          hvad gör ni andre så når i er på bane. kan man köbe en seperat bane forsakring

          #45874
          b20mannen
          Deltagare

            hvad gör ni andre så når i er på bane. kan man köbe en seperat bane forsakring

            Gör som jag, och skaffa dig en SMA-licens:

            http://www.motorsportallians.se/

            #45877
            Pedersen
            Deltagare

              SMA är en personförsäkring och ingenting annat.

              Mig veterligen finns det inte längre något bolag som försäkrar bilar på bana med reservation för att Länsförsäkringar kan ha lokala regler (?).

              SMA har pratat på att erbjuda en dylik försäkring men det finns inte i dagsläget.

              Personligen tycker jag inte det är något större problem, jag tycker det är färre incidenter på bana än på vanlig väg (innehåller verkligen ALLA cornflakespaket körkort nu för tiden?) och skulle man klanta sig så är det gott om avåkningszoner.

              Är man osäker så kan man ju hänga med på en träff som åskådare och åka med några varv med någon annan så man ser hur det fungerar.

              /Kört bana med Imprezan sedan 2005 och har exakt 0kr i reparationskostnader hittills *peppar* *peppar* :D.

              #45875
              b20mannen
              Deltagare

                Jag missförstod visst frågan lite.

                Av en händelse så har jag bilen försäkrad hos Länsförsäkringar och är nöjd med dom.

                Sen hur pass försäkrad bilen är på en förarövning på en racerbana – Det är en stort omdebatterad fråga i dag. Salus Ansvar har visst bestämt sig för att inte försäkra personbilar på förarövningar mer.

                Det kanske blev för dyrt att agera “rik moster” till alla nötter som kör som om dom hade köpt ett paket frostflakes på LIDL med ett litet körkort i, och som sen totalkvaddar bilen på grund av inkompetens och överambition.

                Tråkigt för alla som använder insidan av huvudet på förarövningar, men ändå vill ha en försäkring för olyckor som trots allt sker utan förarens förskyllan även på racerbanan.

                Tänk på att vissa racerbanor är klassade som just racerbanor – För tävling. Medans andra banor är klassade som just förarövningsplatser. Vid en tvist med försäkringsbolaget så kan den skillnaden vara avgörande.

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.