Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #391
    Tjome
    Deltagare

      Jo hejsan….Fick ett samtal ifrån mitt försäkringsbolag för ett tag sen ang premiehöjning. (Länsförsäkringar) halvförs. 7900:- helår….
      Hon säger att min vangskadegar har gått ut och vill att jag tecknar hel förs..Ja Ja säger jag vad kostar det då…jo den stiger till 10980 kr helår..
      Detta tycker jag e acceptabelt så jag tecknar helför…..en vecka senare dimper avtalet ner i lådan…..och…Gahhhhhhh..vad hon menade var att den skulle stiga MED 10980:- till nästan 19000:- om året….ha ha vad skall man säga….Bor på landet (Rosersberg) med eget garage bilen larmad och är snart 30 år……FY FAN FÖR LF….obs ringde till Dial försäkringar,,samma försäkring kostade 8058:- om året..en skillnad på nästan 11000:-
      Sedan när jag ringer för att säga upp avtalet säger dom nej.Bunden ett år säger dom, men inte till den premien då säger jag ….jo får jag till svar, snacka oxo med en av deras chefer han kunde bara beklaga…..
      ha ha….så nu får man ställa av bilen i TVÅ dar ha ha..för att sedan ställa på den igen med ett nytt bolag……ha ha åt dom ,vadå bunden ett år….

      Tack för ordet Thomas

      #37461
      ailkert
      Deltagare

        jasså, har länsförsäkringar när jag ville byta efter samma sak ungefär så var jag bunden ett år med, enda sättet att byta var att ställa av en månad och sen ställa på den igen med ett annat bolag, helt jävla sjukt!
        så jag får ha svindyrt till augusti

        #37460
        Wanderer
        Deltagare

          Tyckte det lät lite väl dyrt 🙁

          Själv betalar jag dock 19.000/år.

          Men då har jag inget garage, är 22 år gammal, haft körkort 2 år.

          Taskigt att du skulle få samma premie som mig.
          Då jag iallafall bor i Kriminella Borlänge 😉

          LF verkar ha spårat ut totalt.

          #37457
          Janne248
          Deltagare

            Att ni betalar så fruktansvärt mycket??
            Jag har Länsförsäkringar (Dalarnas) och betalar c:a 7000:- (Helförsäkring/2000mil) per år.
            Är 29, har inget garage men bor iofs i lilla staden istället…

            /Janne

            SSI Galleri
            ________________
            Hemsida

            #37462
            ailkert
            Deltagare

              umum 🙂 30k+ här, 2500mil+ om året

              #37458
              jraberg
              Deltagare

                LAST EDITED ON Apr-27-03 AT 10:13PM (GMT)
                *ryser*
                kom hem från semester..å ett brev från LF.. jaja säkert bara den sedvanliga höjningen..
                NÄ!
                nu ska jag betala 20′ tycker de..
                *Morr* 🙁
                hur är det med DIAL.. gick in på deras sida och fick att jag skulle betala 18′ varför får du betala så lite?
                Är det ngra ersättnings-skillnader?
                mvh
                JR
                edit. jag betalade 16′ innan

                #37463
                Tjome
                Deltagare

                  Tja kan vara så att de tar mer hänsyn till skade fria år och min ålder…Vad vet jag…Jag blev i alla fall glad åt min premie…Jul igen….

                  #37459
                  Froilan
                  Deltagare

                    Jag byter bolag idag från LF till If då LF ville höja min premie från 6900 till 8900/år. Hos If får jag betala 7300/år. Det gäller helförsäkring GT -00 max 1500 mil. Jag har mer än 20 skadefria år bor mitt i Malmö. Tjome skriver att hans vagnskadegaranti upphört. Vad jag vet har inte Subaru någon sådan. Så Tjome skall skatta sig lycklig att inget hänt medan bilen saknat vagnskadeförsäkring.

                    #37465
                    Elmaco
                    Deltagare

                      Hur f.. kan det vara så dj…a dyrt, så häftig är ju inte bilen. inte min 98 iallafall.

                      #37464
                      Tjome
                      Deltagare

                        Måste få kommentera ingen vagnskada på subaru….Jag har faktiskt ingen aning om subaru har vagnskada…men det var de på LF som sa att jag hade det och rekommenderade att bara teckna halv…för att sedan teckna hel när denna gick ut…..men om det nu inte finns någon vagnskada..så får jag som du säger skratta lite…….

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.