Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #40858
    modulated
    Deltagare

      Ja, det är där man kan ha glädje av det. Autronics PnP ecu är väl det billigaste och enklaste sättet att få dessa finesser. Sen finns Motec, men då blir det dyrt.När det gäller effekt med ommappning är det turbon som sätter stopp vid ~270 häst.

      Kan man blanda ev. tek2-3 med denna ECU då??//Stjärnan

      Nepp, det går inte alls, antingen TEK2/TEK3 eller autronic.

      // Patrick P.

      #40848
      syke
      Deltagare

        Vem mappar autronic då tro??

        #40855
        Strat
        Deltagare

          Finns många som gör det. Jerry snart tex 😉

          #40849
          syke
          Deltagare

            Hinner han tills ikväll? 😛

            #40860
            Lefty
            Deltagare

              Turbocenter gör också… har många vänner som har mkt bra erfarenheter av dem.

              #40850
              SecretAgentMan
              Deltagare

                Autronic ja…kan ju vara väl overkill om man inte skall jaga bra med ork, ecutek är det “smarta” valet just nu – men varför skall man alltid vara smart? 😀 😉

                /J

                #40859
                Lt Dan
                Deltagare

                  ALS = Anti Lag System – Även kallat Respons. Ser till att det alltid finns laddtryck. Det som poppar och smäller på rallybilar. Sliter hårt på grejerna och är egentligen inte så användbart på gatbilar.Launch Control (LC) – I sin enklaste variant ställer man in ett varvtal man vill starta på och håller plattan i mattan. När bilen väl rullar kan man varva som vanligt igen. En LC i formel 1 gör betydligt mer än så och arbetar ända tills föraren tar foten av gasen vid första kurvan.Tycker Ecutek och ett roligare avgassyystem med en bra flödande katalysator låter bra för dig. Kolla med http://www.jrm-racing.se 🙂

                  Ahhh Nice, det där med LC lät ju användbart på tex Strippen eller Blackrace.. Det där med ecutek mm vad kan sånt tänkas kunna leverera i form av HK/prestanda??//Stjärnan

                  Såvida bilen inte bara ska användas till 201m race så råder jag dig att utnytja bilens helt underbar egenskaper. Börja till först att lära känna motor, chassi, växellåda och bromsar! När du gjort det börja lära dig att vänster bromsa…om du behärskar det till fullo så är det dax att gå upp i effekt. Det jag menar är att kör ett år eller så med det har och utveckla din egen körförmåga innan du utvecklar bilen. Orginal så räcker den till för säkert 90% sv klubbens medlemmar…satsa hellre på däck, bensin, bromsbelägg och kom till de helt otroliga mysiga träffarna vilka alla e välkomma oavsett bil prestanda (speciellt Västerås och Dalarna)

                  Mvg LTD

                  EDIT: Vill inte vara dryg. Allt för många som vill för mycket (eller inte kör alls…finns en hel del här) och sen ledsnar. Kööööööörrrrr för faaaaaaann…

                  #40868
                  Star
                  Deltagare

                    Tack för alla svar och idéer/tips, finns en del att forska i nu.. 😉

                    Självklart ska jag försöka komma på träffar och köra, det é ju skitkul..

                    //Stjärnan

                  Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.