Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #44873
    Adam K
    Deltagare

      För att om den inte är ommappad i UK för åtminstone 99oktan så är den fabriksmappad för Japansk 100 oktan, det står högst i listan på alla engelska import komihåg 🙂
      Man kunde tycka att om eu-sprut kan anpassa sig för 95oktan så borde JDm kunna samma-lika men det verkar inte så. En ska är förstås att sprutet på de lite äldre inte är så smidigt vad gäller backning av tändning.

      Se Griml0cks tråd om att köpa kokare i England för all info som behövs för inreggning.

      Av vilken anledning måste den mappas om?

      #44888
      twank
      Deltagare

        Okej, men vad kan hända om man inte mappar om?

        #44892
        twank
        Deltagare

          Okej, men vad kan hända om man inte mappar om?

          #44869
          Mats
          Deltagare

            Du kan få ett totalras med hål i kolvar osv osv.
            Bilen spikar alltså. Sök på vad spikningar eller “knock” kan orsaka, det är ganska allvarliga saker…

            Mats
            Type R ’99

            #44871
            Mats
            Deltagare

              Du kan få ett totalras med hål i kolvar osv osv.
              Bilen spikar alltså. Sök på vad spikningar eller “knock” kan orsaka, det är ganska allvarliga saker…

              Mats
              Type R ’99

              #44889
              twank
              Deltagare

                Hm, men är det verkligen så stor skillnad mellan 98 oktan och 100? Kan det verkligen orsaka ras om det är sån liten skillnad? 95 och 100 är juh en annan sak..

                #44890
                twank
                Deltagare

                  Hm, men är det verkligen så stor skillnad mellan 98 oktan och 100? Kan det verkligen orsaka ras om det är sån liten skillnad? 95 och 100 är juh en annan sak..

                  #44893
                  twank
                  Deltagare

                    Hm, men är det verkligen så stor skillnad mellan 98 oktan och 100? Kan det verkligen orsaka ras om det är sån liten skillnad? 95 och 100 är juh en annan sak..

                    #44894
                    twank
                    Deltagare

                      Hm, men är det verkligen så stor skillnad mellan 98 oktan och 100? Kan det verkligen orsaka ras om det är sån liten skillnad? 95 och 100 är juh en annan sak..

                      #44872
                      Mats
                      Deltagare

                        Du kan leta på engelska subaru forum efter “big end” så får du se.

                        Alla har kanske inte med detta att göra, men det är RIKTIGT dumt att snåla på denna punkt och riskera ett ras för x antal tiotusenkronor…

                        Mats
                        Type R ’99

                        #44870
                        Mats
                        Deltagare

                          Du kan leta på engelska subaru forum efter “big end” så får du se.

                          Alla har kanske inte med detta att göra, men det är RIKTIGT dumt att snåla på denna punkt och riskera ett ras för x antal tiotusenkronor…

                          Mats
                          Type R ’99

                          #44880
                          karlzzon
                          Deltagare

                            hitta på en till bil som jag vart lite sugen på, den här http://www.blocket.se/vi/14874458.htm?ca=9_s

                            men vad är det som skiljer den mot en lite nyare som en -99 t.ex?

                          Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.