Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2174
    Practos
    Deltagare

      luften från skoopet som skall blåsa över turbon

      #49971
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Man får hoppas att de har någon form av vattenlås… 😉

        Och det blir till att rensa filtret lite oftare med….och när det inte går fort kommer turbon som sitter precis under att värma insugsluften rätt bra.

        😉

        Men det är vad jag tror.

        Vid full snurr i torrt väder så är det säkert fenomenalt bra däremot!

        /J

        Banträffsansvarig SSI
        Stolt ägare till Silverpilen

        #49974
        Imp
        Deltagare

          satt precis å funderade på samma sak.. är inte risken ganska stor att massa skit flyger in där…?

          #49978
          Niklas
          Deltagare

            Galler i scoopet löser den biten. Har inte mycket skit i min IC, däremot mer i gallret. Sen är det lite som går genom. Eller du menar mindre partiklar än getingar?! 😀

            #49979
            Niklas
            Deltagare

              Föresten…en Impreza i Göteborg funderar på att dra upp konfiltret rakt upp genom högra gälen! 😀 😀 😀

              #49977
              Fyhr
              Deltagare

                lite funderingar, jag har FMIC, alltså gör inte scoopet nått är det värt nått å dra en slang till luftfiltret? har just nu konfilter under högra gälen, antar att det sugs ut luft därifrån i fart snarare än att luft sugs därifrån å in.

                har även en vild tanke på att mecka bort scoopet å sätta dit nån form av “hål” bara, som ett luftutsläpp för värme eller så, sabbar formen på bilen aldeles å ta bort scoopet eller bra ide? 😀

                #49976
                modulated
                Deltagare

                  Japaner har en förkärlek för att plocka bort scoopet
                  så fort det bara går. Själv anser jag att det bör
                  sitta kvar, bilen är klart mycket snyggare med scoop
                  än utan.

                  // Patrick P – har blivit dyngsur på sin nattliga promenad.

                  Regionsansvarig Västerås

                  #49975
                  Imp
                  Deltagare

                    >Galler i scoopet löser den biten. Har inte mycket skit i min IC,
                    >däremot mer i gallret. Sen är det lite som går genom. Eller du menar
                    >mindre partiklar än getingar?! 😀

                    Galler hjälper nog knappast mot vatten och småsten?:) skulle nog föredra en geting i filtret före vatten:)

                    #49972
                    ExOrdis
                    Deltagare

                      >lite funderingar, jag har FMIC, alltså gör inte scoopet nått är det
                      >värt nått å dra en slang till luftfiltret? har just nu konfilter under
                      >högra gälen, antar att det sugs ut luft därifrån i fart snarare än att
                      >luft sugs därifrån å in.
                      >
                      >har även en vild tanke på att mecka bort scoopet å sätta dit nån form
                      >av “hål” bara, som ett luftutsläpp för värme eller så, sabbar formen
                      >på bilen aldeles å ta bort scoopet eller bra ide? 😀

                      Som sleeper är det helt rätt att “stänga till”, men då ska vingar och dylikt
                      oxå bort. Scoopet på plats utan TMIC kyler faktiskt växellådan och det är inget negativt. 😉

                      #49973
                      Janne248
                      Deltagare

                        Se bilden.
                        http://www.boomplustoys.net/tokyoautosalon2003/images/bptautosalon0128.jpg
                        Tar dom luften från Intercooler scoopet till luftfiltret?

                        /Janne

                        SSI Galleri
                        ________________
                        Hemsida

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.