Lyfter det ett hjul bak, och det gör det på pilen om man tar i friskt – så kommer det tappa all drivning mer eller mindre bak.
Suretrack är en variant på torsendiff, som bygger på friktion, båda sidor som drivs av diffklumpen måste ha lite motstånd, ett hjul i luften = nada kraft förs ut på hjulen på den änden. 🙂
Lösningsförslag, långsamt in, fort ut – och ta det varligt med pärlan. 😀
/J – håller på och jagar ihop en låda med lite blandat överblivet.
Problemet borde väl minska lite om man ställer kräningshämmarn fram hårdare och bak mjukare? (Eller ännu hårdare bak så att den ’alltid’ släpper lite bak så att den inte hänger så mycket över ytterhjulet?!?)
Jag upplevde iallafall kraftig överstyrning med riktigt hårda bak-hämmare + R180 och öppen mittdiff, trots at jag säkert lyfte bakinnern ibland, 15-20% låsning balanserade bilen på konbana.
Författare
Inlägg
Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.