Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34234
    Dantezz
    Deltagare

      Impuls köpte mig en legacy turbo årsm 1993.
      Satt en pysventil till turbon som laddade 1bar och ägaren visste ej om något mer var gjort borde väl i regel vara Chippad isåfall vart sitter chippet isf?

      Tanken var att ratta denna under vintern och ha som sladd bil hur är dessa bilar? har hört att dom driver 50/50 och att det ska gå att ändra så att dom driver lite mer på bakhjulen? I övrigt är det en sladdvänlig bil på snö?

      Hur fungerar denna intercoler vattenkyld med separat system drivs den av egen vatten pump?

      Satte dit sportluft filter tyckte den börja vandra lite på tomgång kanske är bättre med orginal?

      Vad kör ni med för motor/växellåds olja ?

      Andra tips? Något jag bör kolla upp mer vid service etc?

      Hoppas ni orkar svara en stressad nybliven Subaru ägare innan snön kommer

      #279708
      Christian S
      Deltagare

        Impuls köpte mig en legacy turbo årsm 1993.
        Satt en pysventil till turbon som laddade 1bar och ägaren visste ej om något mer var gjort borde väl i regel vara Chippad isåfall vart sitter chippet isf?

        chipet måste väll sitta i styrenheten och den borde vid fötterna upp mot torpedväggen på passagersidan.

        har hört att dom driver 50/50 och att det ska gå att ändra så att dom driver lite mer på bakhjulen?

        det är på bilar med dccd som det går att ställa så den driver mer bak och det är inget som finns på legacy.

        #279707
        Timzzon
        Deltagare

          Impuls köpte mig en legacy turbo årsm 1993.
          Satt en pysventil till turbon som laddade 1bar och ägaren visste ej om något mer var gjort borde väl i regel vara Chippad isåfall vart sitter chippet isf?

          Boxen sitter bakom dimljusknapparna, du kommer åt den underifrån.

          Tanken var att ratta denna under vintern och ha som sladd bil hur är dessa bilar? har hört att dom driver 50/50 och att det ska gå att ändra så att dom driver lite mer på bakhjulen? I övrigt är det en sladdvänlig bil på snö?

          Vill du att den ska driva mer bak så är det växellådsbyte som gäller till en som har DCCD. Med 50/50 drivning så understyr den om du inte tvingar ut den på tvären (inte speciellt svårt, man lär sig).

          Hur fungerar denna intercoler vattenkyld med separat system drivs den av egen vatten pump?

          Dom funkar bra, över förväntan. Egen pump som sitter i vänster hjulhus.

          Satte dit sportluft filter tyckte den börja vandra lite på tomgång kanske är bättre med orginal?

          Original box är bäst, om du tar bort burken som sitter i höger hjulhus så får du mer insugsljud även med boxen. Öppet filter sägs döda LMMen.

          Vad kör ni med för motor/växellåds olja ?

          Jag körde Mobil 1 i motorn på min.

          Andra tips? Något jag bör kolla upp mer vid service etc?

          Kamrem? Det är ganska vanligt att tändspolarna ger upp, mina orkade inte ge gnista över 0,5bar när dom gav upp.

          Hoppas ni orkar svara en stressad nybliven Subaru ägare innan snön kommer

        Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.