› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Front Intercooler, billigt alternativ?
- Detta ämne har 36 svar, 3,800 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
18 maj, 2004 kl. 20:56 #39086
Rogga
Deltagare>>VF35:an funkar bra med orginal ic oxå så länge man inte
>tok
>>laddar.
>>Det gäller för övrigt samtliga turbos…nästan !!
>>Har helt med flödes diagramet över just den turbon.
>>
>>VF35:a snabb spool(~26-2700rpm) hyfsad topp utmärkt gat
>>turbo, MD304:a sämre spool(3-3300rpm) mer topp utmärkt
>402m’s
>>turbo :), har körts nästan en 11:a med en i en kombi i UK
>>:D..men en låg 12:a är vad den klarar av.
>>
>>btw rpm siffrona är för 1Bar alt 14.7Psi ;):D
>
>en kombi…..
>hade inte australiensarna nån ruskigt snabb kombi med?
>
>sammanträffande eller e kombin snabbast??:D }(
>
>kommentar rogga, matsn någon??Har iaf en film med en Röd TRP kombi 8.98@153mph
Den heter trp_898 om du ska söka den på dc 🙂
Bilsnack sker i kanalen #compelloracing @ Q-net. Välkommen!
19 maj, 2004 kl. 09:46 #39089David
DeltagareJag som laddar 20psi med TD05
bör jag skaffa fmic?
hur märker man att inte orginal IC klarar att kyla tillräckligt?//David
19 maj, 2004 kl. 10:38 #39061OzO
Deltagare>hur märker man att inte orginal IC klarar att kyla
>tillräckligt?
—Man kan ju mäta temperaturen vid insuget och vid stora IC slangen bak på blocket.
Vid varm luft kan det också spika och det märker du genom att använda en Knocklink t.ex. eller som vissa gör lyssnar med finkänsligt öra… 🙂
_______________________________________________________________________________
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::2 augusti, 2004 kl. 05:19 #390912ny
Deltagarebilligast är att göra en själv, köp en stor lastbils IC man bruka ge ungefär 500:- sen får du kapa upp den i lagom höjd och höra med nån som är duktig på att svetsa alu. jag och min bror byggde en till hans mazda RX7 kostadeca 2000:- 😀
26 augusti, 2004 kl. 01:47 #39092Subaru Robban
DeltagareTony har helt rätt, fixa fram en skaplig scania IC eller dyligt, kapa den och be nån snäll kompis om hjälp att svetsa gavlar om man inte är en fena själv, då får man ut å ingångarna där man vill ha dom åxå…Billigast 😉
19 december, 2005 kl. 06:19 #39079mikande
Deltagare>VF35:an funkar bra med orginal ic oxå så länge man inte tok
>laddar.
>Det gäller för övrigt samtliga turbos…nästan !!
>Har helt med flödes diagramet över just den turbon.
>
>VF35:a snabb spool(~26-2700rpm) hyfsad topp utmärkt gat
>turbo, MD304:a sämre spool(3-3300rpm) mer topp utmärkt 402m’s
>turbo :), har körts nästan en 11:a med en i en kombi i UK
>:D..men en låg 12:a är vad den klarar av.
>
>btw rpm siffrona är för 1Bar alt 14.7Psi ;):Den kombi…..
hade inte australiensarna nån ruskigt snabb kombi med?sammanträffande eller e kombin snabbast??:D }(
kommentar rogga, matsn någon??
19 december, 2005 kl. 06:19 #39068Manor
Deltagare>sammanträffande eller e kombin snabbast??:D }(
>
>kommentar rogga, matsn någon??Mikande, klart att kombin är snabbast…det ser man ju på formen…precis som en F1-bil ;).
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.