SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Fuel cut på My98?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    johan_gt
    Deltagare

Har läst lite och de verkar som att bilen stänger av bränslet vid 1.2 bar? Stämmer detta även på de äldre imprezorna (MY98)? Var nästan uppe i 1.6 innan den slog ifrån.

Mumin
      Deltagare

min laddtrycks spärr hoppar in typ vi 1,1 bar på fyrans växel platta i matta….

men 1.6 är ju rätt bra 😛 men testa 1.2 och 5an tryck på fult så märker du om du för käka ratt eller inte..

johan_gt
        Deltagare

Vad menar du med att testa 1.2? Ska dock köpa mig en riktig mätare och se igen då vi håller på att bygga egen styrning till turbon. Fick fram ca 1.6 med multimetern men kanske blir 1.2 om man mäter vid insuget(den lediga nipplen).Men om den slår ifrån vid 1.2 så vart det en bra skillnad mot original.

Mumin
          Deltagare

ställ laddtrycket på 1.2 – 1.4bar kör i 120 och platta i mattan med 5an in..fule cut eller laddtrycks spärr kommer hoppa in.. bör iaf. 1.6 låter så jävla högt 😮

ha en laddtrycks mätare som stämmer.

Adam K
            Deltagare

På en europeisk GT MY98 ska fuel cut’en aktiveras vid 1,2 bar, ja.

johan_gt
              Deltagare

Kollade upp det med ny mätare så det stämmer med 1.2 bar. Vi provade en snabb runda med 1.3 bar laddtryck och fuel cut inställt på ca 1.4 precis och det kändes som en annan bil. Borde väll inte vara någon fara om man har bra olja,filter samt kör med huvudet?

specialized
                Deltagare

Kollade upp det med ny mätare så det stämmer med 1.2 bar. Vi provade en snabb runda med 1.3 bar laddtryck och fuel cut inställt på ca 1.4 precis och det kändes som en annan bil. Borde väll inte vara någon fara om man har bra olja,filter samt kör med huvudet?

Att ladda 1.3 med orginalbox är inget annat än väldigt dumt.
                  1.3 – 1.35 är ju vad man laddar med ecutekad box.

Bra olja, filter och köra med huvudet hjälper tyvärr inte mot spikningar eller att motorn går snålt..

1.15 bar är ju vad alla med orginalbox och höjt ladd åker med…
                  Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.