› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Fuelcut!! Varför!??
- Detta ämne har 8 svar, 989 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 1 månad sedan av
gotte51.
-
FörfattareInlägg
-
31 juli, 2006 kl. 12:46 #3407
gotte51
DeltagareJag har i en längre tid kört med 1.1bar i ladd med hjälp av dawes utan att få fuelcut! Men jag sänkte laddet till ca 0.9-1.0 härom dagen och idag fick jag två fuelcuts när mätaren visade 0,9 bar!!
Fick det på 2:ans och 3:ans växel
Hur kommer detta sig?Laddtrycksmätaren är en autometer och det känns inte som det är den som visar fel eftersom jag har skruvat dawesen utåt…dvs sänkt trycket. 🙁
31 juli, 2006 kl. 13:07 #58493Niklas
DeltagareHände det på raksträcka vid fullgas eller svängde du och hade lite bensin i tanken?
31 juli, 2006 kl. 13:14 #58489gotte51
Deltagarekul att du nämner lite bensin för jag hade nämligen lite bensin när första ”cutten” kom och tänkte då att det kanske berodde på soppan. Men efter det körde jag å tankade full tank men det hände samma sak igen. Då på raksträcka ;(
31 juli, 2006 kl. 13:34 #58494Niklas
DeltagareProva en annan laddtrycksmätare. Prova en annan Dawes eller att koppla ur den. Se om du märker någon skillnad.
31 juli, 2006 kl. 14:01 #58490gotte51
DeltagareVar ute och drog några repor. Nu går hon som hon ska 🙂
Kan det verkligen berott på att det var lite soppa i tanken??Nu är hon iaf full tankad!
31 juli, 2006 kl. 16:52 #58492Snowman
DeltagareVar ute och drog några repor. Nu går hon som hon ska :-)Kan det verkligen berott på att det var lite soppa i tanken?? Nu är hon iaf full tankad!
Japp, det kan det 🙂
Jag blev orolig häromdan när bilen plötsligt hostade till vid högersväng + full pelle (laddar ~1,3 med EcuTek) och under 1/4 tank, men sen när jag tankade upp henne igen så har jag inte upplevt problemet.Denna länk gjorde mig mindre orolig 😉
http://bbs.impreza.nu/dc/dcboard.php?az=show_topic&forum=5&topic_id=13436&mesg_id=13436&page=
/Markus
31 juli, 2006 kl. 16:56 #58487OzO
DeltagareMen efter det körde jag å tankade full tank men det hände samma sak igen. Då på raksträcka
Om det hände igen efter du hade tankat fullt så kan det väl inte vara soppaproblem?
/G
::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::31 juli, 2006 kl. 17:17 #58488backfeed
DeltagareFuelcut pga lite soppa i tanken vid sväng är inget att oroa sig för, men om du även får det vid full tank torde det nog vara något annat – antingen är tryckmätaren knäpp eller så är det något vajsing med Dawes:en (skruva om inte annat isär den och ta en titt, och kolla också att det lilla andningshålet på ”knät” inte är igentäppt), eller så kan det kanske vara LMM:en som håller på att ge upp för dig.
Är du helt säker på att mätaren stod stabilt på 0,9 bar när du fick fuelcut? När min LMM började ge upp så kunde det hoppa ganska vilt och hacka och jävlas, det började med något enstaka hack någon gång ibland innan jag listade ut vad det berodde på. Testa om inte annat låna LMM från en annan fungerande Impreza, det är rätt enkelt att skruva loss den.
-= Impreza GT -99 =-
31 juli, 2006 kl. 19:33 #58491gotte51
DeltagareMen efter det körde jag å tankade full tank men det hände samma sak igen. Då på raksträcka
Om det hände igen efter du hade tankat fullt så kan det väl inte vara soppaproblem?/G___________________________________________________________::::: | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | :::::
Jag gjorde en repa snabbt efter jag tankat fullt, Kanske hade soppan inte hamnat på rätt ställe innan jag drog på. Men nu går det som det ska.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.