Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1963
    Janne248
    Deltagare

      Man kan läsa på http://www.performancesubaru.co.uk/ med ett nytt grenrör så :”The replacement tubular item is larger in bore and produces a superior gas flow to the turbo, this alone is worth up to an additional 20bhp in some cases.”

      Stämmer det på en annars orginal bil?
      Skulle det ge nått att bara byta grenrör, DP, mittsektion, slutburk?

      /Janne

      #48246
      SecretAgentMan
      Deltagare

        LAST EDITED ON Nov-15-02 AT 08:13PM (GMT)
        Alla förändringar av flödet in/ut ur motorn kan likaväl försämra som förbättra effektuttaget.

        Byter man även grenrör SKALL man mappa om bilen…om man inte är ute efter en härdsmälta dvs. 😉

        Och utan att se över tändning/soppa och laddtryck kommer man antagligen att tappa pulver med ett grenrör (motorn får högre verkningsgrad, den flödar bättre, vilket gör att den går snålare).

        /J

        Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

        Banträffsansvarig SSI

        12,726 @ 177,17 😀

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.