Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22126
    davva
    Deltagare

      har funderingar på en lagacy kombi årsmod 94-95. Är nästintill helt grön på subaru. Är alla subarus awd? hur är lådorna man/aut och drivlina? vad ska man titta på osv? lätt för attt rosta? tacksam för svar

      #190391
      Desen
      Deltagare

        Subarus signum är väl alltid boxer o alltid 4wd 😉
        Jag vet inte hur det e med lådorna på legacy, men på impreza GT är de byggda för att tåla en del.
        Lycka till med bilköpet.
        (men ärligt talat … hade det inte varit roligare med en impreza :+ 😛

        #190387
        GTB
        Deltagare

          har funderingar på en lagacy kombi årsmod 94-95. Är nästintill helt grön på subaru. Är alla subarus awd? hur är lådorna man/aut och drivlina? vad ska man titta på osv? lätt för attt rosta? tacksam för svar

          Har haft min 95:a kombi i två år nu, och den har gått helt problemfritt under hela tiden. Jag har automatlådan och 2.2-liters motorn, och den drar skönt över hela registret. Det enda “trimmet” är att jag ryckt snorkeln för att få gottigare ljud.

          Konstant 4wd är det, som på (nästan) alla Subarus. 60/40 = rolig på vintern.

          Rost ja. Min rostade i dörrarnas nederkant, på insidan. Fixat nu. Men om man köper en bil som är över 10 år gammal så kan man ju räkna med lite skavanker… Ingen annan rost har jag hittat.

          En sak att kolla på kombin är att bakdämparna är ok. Kostar runt 2500:- + jobb med nya dämpare (ej luftfjädring)

          Slutligen; Imprezan och Legacyn delar många komponenter, så när du ska köpa snyggare fälgar t.ex. så passar Imprezans rakt av. (förutom de allra nyaste såklart, som har nytt bultmönster)

          Köp en Subaru, och du kommer aldrig vilja köra något annat. 🙂

          #190389
          davva
          Deltagare

            förlåt för min inaktivitet men det blev en legacy 2,2 -97:a med automat. har några frågor!
            snöläget på automaten vad innebär det? och vad ska bränsleförbrukningen ligga på? lång/blandad/stad?

            #190388
            GTB
            Deltagare

              förlåt för min inaktivitet men det blev en legacy 2,2 -97:a med automat. har några frågor!snöläget på automaten vad innebär det? och vad ska bränsleförbrukningen ligga på? lång/blandad/stad?

              Om du kör med snöläget så används inte de lägsta växlarna.
              Testa att fullgasstarta med snöläget aktivt så märker du vad jag menar…

              Bränsleförbrukning:
              Får du ner den under 1l /mil så kan du vara nöjd. 😉

              #190390
              davva
              Deltagare

                aha okej tackar!
                btw drivknutarna var ju inte billiga precis? finns det ingen internetshop för subarus? typ billiga delars osv… som biltema 🙂

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.