SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Funkar detta?

• Detta ämne har 8 svar, 1,340 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år sedan av Ubbe.
Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    gotte51
    Deltagare

IMG]http://i302.photobucket.com/albums/nn116/gotte51/Et.jpg

Gäller en Sti -07:a 0,65cm känns lite trångt? Kanske skulle haft högre ET, typ 45?

Johan

.zip
      Deltagare

Kommer inte att funka 🙁
        Så länge du kör rakt fram så går det, men så fort du svänder lite så kommer det skrapa i.
        Antingen annan ET eller så valsar du skärmkanterna.

Jag har själv funderat på att börja valsa skärmkanter till en väldigt väldigt billig peng, men eftersom jag fortfarande saknar verktyget så har det inte blivit av än.

//.zip

gotte51
        Deltagare

Ok, då får de bli annan ET om fälgen nu finns i det..

camata
          Deltagare

http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=34389

Hyr, måtta av och dela med sig av måtten – så att man kan bygga en egen. =)

gotte51
            Deltagare

Har kontaktat Wheeldude i staterna ang fälgar. Han skriver så här:

”Hi Johan,
              I highly recommend the Grid in 18×8.5 +44 fitment for the 07 STi. These wheels fit the car well and will sit outside near the fender but will not rub with the proper tire sizes. I recommend 235/40/18 tires for these wheels :)”

Med hans spec på fälgar å däck kommer det se ut som här nedan utan problem 🙂

och ännu bättre där bak 🙂

Dags att beställa!! :9

Janne248
              Deltagare

Har du camber 0 grader så så som i bilden?

gotte51
                Deltagare

Vet inte vad cambern är orginal? Ska juh snart på med coilovers och då kan man juh alltid köra lite minus i cambern för ännu bättre odds 🙂

minid
                  Deltagare

Varför inte skaffa en fälg med ET närmare 50? Jag har 48 på mina OZ och det funkar klockrent..

Ubbe
                    Deltagare

Fråga nummer ett du ska ställa dig är hur mycket camber du kommer köra med? Det har en avgörande betydelse för vilket offset du ska ha.

På 05+ är ET53 standard vilket fungerar jättebra med orginal ben och ”vägcamber”. Med coilovers och lite mer baninspirerad camber (2½-4 grader neg.) funkar 53 inte alls, det tar i både fram och bak. Vi har ET48 på gatfälgarna och det är i mesta laget men det fungerar.

Ska man köra hyffsat sansad camber håller jag med Philip att någonstand runt 48-50 i offset är bra. Med mera camber måste man gå på mindre offset för att det inte ska ta i fjäderben bak och inneskärmar fram. Detta gäller 8×17 med 225/45-17…

Lär av andras misstag, våra i detta fallet! Det är skittrist att stå nere på Emmaboda med däck som skrapar i både här och där!

//Ubbe

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.