Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #24866
    Pedersen
    Deltagare

      Sugen på att hjälpa till vid årets svenska rally?

      Hagfors MK har som vanligt ansvaret för ankommande och avgående TK vid serviceplatsen i Hagfors. Jag och ett par kompisar brukar ta ett eller två pass varje år men i år ser det mörkt ut för oss pga jobb och annat.

      Finns det någon här som skulle vilja se rallyt från insidan så finns det därför ett gyllene tillfälle nu.

      Och vad gör man som TK personal då?

      Kortfattat så sitter man i en bil (varmt och skönt mao) vid in eller utpassering från servicen och sköter tidkort och klockor.

      1. Bil anländer till TK
      2. Kartläsare lämnar in tidkort till TK -> huvudklocka och reservklocka noterar tid.
      2. TK personal fyller i tidkort med aktuell tid och lämnar tillbaks tidkort
      3. Bil lämnar TK

      Inte speciellt komplicerat mao (till och med jag klarar ju av det ;))
      Bilarna kommer med 1 och 2 minuters mellanrum.
      Nackdelen är väl att passen är rätt långa då man måste vara på plats långt innan första bil dyker upp (typ 3 timmar).

      Här har ni listan över tiderna för service:
      http://www.rallysweden.com/tavlingen-2011/strackor-tider
      Som sagt, dra bara bort 3 timmar från servicetiden så har ni ungefärlig start på varje funktionärspass

      Fördelar då?
      * Se rallyt på riktigt nära håll
      * Marshall pass = inträde till alla sträckor (inkl program osv)
      * Man brukar även få någon enklare tack-tavla med rallymotiv varje år
      * Ett par år fick man även speciella funktionärsmössor med logga osv men det tror jag de har slutat med tyvärr

      Är det någon som tycker det låter intressant så säg till!
      Är det någon som undrar något så är det bara att fråga på.

      Det går även bra att ringa mig (Stefan) mellan 20.00 och 23.00 vardagar på 070-5348343.

      #216000
      Niklas
      Deltagare

        Schysst att lägga upp en tråd om det här! Bra initiativ.

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.