SSC Allmänt snack Allmänt småprat G-Mätare

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
  • Författare
    MickeM
    Deltagare

Allan!

Vad har du för värden inmatade i din AP22’a?
      Tiltfactorn, Rollout, Trigger Value, CdA, Rolling Resistance (tänkte ju mäta upp dessa med nedanstående, men när den inte mäter rätt), Rollfactorn, Smoothing.

Jag provade en sak med AP22an (continued timing, 10samples/s). Från stillastående acca till 100 och lägga i fritt och rulla till 0. När bilen stod stilla och jag överfört värdena till dator så visade den 18kmh när bilen stod stilla… Vet ej om den blir bortkollrad eller om den tappat kaliberingen. Kan du prova och se om du får samma sak?

/MickeM (GT99)

Allan
      Deltagare

Micke: Du behöver inte fylla in någrq värden så länge du i inte vill ha ut effekt. Är du bara ute efter sluttider vid en viss hastighet så är det bara tuta och köra.

Kan inte testa eftersom jag hade lånat den en helg..

MickeM
        Deltagare

Hej igen (Allan)!

Stämmer ju… blev lite snabb i fingrarna när jag fick se en annan med AP22 (fast det skulle vara kul att jämföra). Hur som helst, måste nog kontakta RT angående mina skumma resultat först.

/MickeM

the_dog
          Deltagare

Hur gick det Allan blev det några tider?

Och ja ormbo=Gruppe-s

Allan
            Deltagare

Nej det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss…ingen hade med sig något mätintrument..en annan gång kanske.

Visar 5 inlägg - 16 till 20 (av 20 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.