SSC Allmänt snack Allmänt småprat Galenkörde ikväll

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Idag åkte jag med i min bil då det kunde slutat riktigt illa. Rullar upp till ett rödljus och en V40 står sidan om. Ser i ögonvrån hur de två medelåldersgubbarna tittar och diskuterar min bil. Ljuset slår om till grönt, båda bilarna drar iväg, laddar ur ettan, tvåan och trean, vägen kröker åt höger och några höga kanter i vägbanan gör vägen smal och kröker sedan vänster. Volvon börjar komma nära och jag håller koll på avståndet mellan bilarna. Man borde bromsa och ta det lugnt men man vill inte att de skall skratta vid nästa rödljus. Nästa rödljus? Volvon nitar men den blå Subarun drar rakt genom en korsning mot rött. Kommer fram till nästa rödljus som precis slagit om till gult. Stannar och ser hur Volvon kommer närmare bakom med en bil framför sig. Tänker att det kunde slutat riktigt illa och känner att man vill försvinna från området fortare än fort. Grönt ljus och man fortsätter iväg.

Jag brukar aldrig köra fort inne i stan med tanke på människor, andra bilar, poliser, dåliga vägar och allt annat.

Som ni förstår var det ju inte jag som körde…

/A – som bara behövde skriva av sig

Tengil
      Deltagare

Fy på dig,så skulle jag aldrig göra;-)

En viss http://216.40.249.192/s/ups/trixie/alienship3.gif har kanske tagit sig vatten över huvudet.

Efter sina 3? varv runt på en bana nyligen http://www.gamers-forums.com/smilies/otn/wink/thumb.gif

P.s volvon fick la grundligt med pisk?

griml0ck
        Deltagare

Men de är som den där killen sa på japmeet: ”När man märker att hornen börjat växa ut genom rutan då ere dax o tagga ner lite”. Tror de flesta i klubben har gjort en sån där ”puh, tur bilen klara sig” grej 😛

Niklas
          Deltagare

Tengil: Volvon hängde på riktigt bra. Gjorde ingen kanonstart så det kan bero på det.

Nu när man sovit av sig så känns allt bra igen. Var ju trots allt inte så farligt som det lät…eller jo…lite. 🙂

griml0ck: Ta nu kort på din 4p-lösning! 😉

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.