Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #22402
    OzO
    Deltagare

      Finns noll plats kvar just nu i galleriet. Bara så ni vet…

      (Rensning kommer ske stötvis under veckan…)

      Köpa mer disk eller rensa… hmm… 🙂

      _______________________________________________________________________________
      ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

      #191674
      Janne248
      Deltagare

        Nu hittar jag ej inlägget, men listan du och/eller Max postat tidigare är väl bara att radera från. Inte medlem = ej nått galleri.

        #191673
        Blocken
        Deltagare

          Är det dyrt, drygt och avancerat att handla mera disk?

          /Blocken

          Min STi

          #191671
          maxan
          Deltagare

            Well,

            jag rensade bort lite film och skit nu iallafall..

            Så nu finns det 250mb ledigt igen.. köper jag mig lite tid 🙂

            #191672
            OzO
            Deltagare

              Numera så funkar det så här då man lägger in en bild i galleriet:

              * Bildens filstorlek kontrolleras: är den över 300Kb så skalas den ner av galleriet till ungefär 300Kb.
              * Bildens breddstorlek kontrolleras: är den över 1280 skalas den ner till 1280
              * Om bilden är bredare än 800 skapas en mellanbild (800 stor och som visas då man bläddrar galleriet) utifrån den större bilden
              * En thumbnail skapas

              Så numera kan man försöka ladda upp hur stora bilder som helst men galleriet kommer kapa och skala ner så att vi har bilder som är max 1280 breda och max 300Kb stora.

              Och helst vill vi inte ha filmer, det finns andra ställen på nätet för detta… tills vidare, tills vi har en gigantisk disk.

              (Tyvärr så finns det ingen gör om befintliga bilder utan det får jag göra manuellt… men alla nya bilder kommer att få gå genom ovanstående process. Det kommer ta lite längre tid att ladda upp bilder men men…)

              🙂

              _______________________________________________________________________________
              ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.