SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Gäng till GT-bromsok?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    AndreS
    Deltagare

Försöker att sätta på GT bromsok från -99 på min impreza STI-04 för att rymma Isdäck.
      Nu verkar det inte vara samma gäng på dessa ok som på mina. På min sitter det bultar med m12 * 35 med mm-gänga men de passar inte, verkar vara finare gäng på GT-oken.
      Måste beställa bultar eftersom byn jag bor i inte verkar ha annat än mm gäng.

kamikaze
      Deltagare

Stötte på samma problem fast tvärtom när vi skulle ha på STI ok på våran GT, köpte då bultar av Subaru

Kolla här
        http://opposedforces.com/parts/impreza/en_g10/type_42/brake_system/front_brake/illustration_4/

Jag tror det är ”Bolt & washer assembly” med nr 901130011 som du ska ha

Edit: Är du säker på att det inte är mm-gänga, tror det är det bara att det är finare stigning jämfört med STI bultarna, prova med en gängtapp och se om du kan få reda på vilken stigning det är på gängorna och gå sen till närmsta bultaffär det blir nog billigare än att beställa av Subaru

challe
        Deltagare

Jag är 99% säker på att det är m12x1.25 (alltså 1.25mm stigning på gängorna) som du ska ha 🙂

Mats
          Deltagare

Fyller på med den sista procenten. Det ÄR som föregående talare sade.

Mats
            Type R ’99

AndreS
            Deltagare

Tusen tack för hjälpen, skulle givetvis ha tänkt på subaru från början. Ska ringa och höra om dom kan skicka ett par stycken.
              Har 15 mil till närmast ”välsorterade” bultförsäljare:)

challe
              Deltagare

Har 15 mil till närmast ”välsorterade” bultförsäljare:)

Bara 15 mil….. det är ju alldeles runt hörnet 😀 🙂 eller hur?

AndreS
                Deltagare

Haha precis, en polare trodde dock han hade ett par stycken hemma så det blir en sväng dit å kolla imorrn. Bara 13 mil enkel väg 😛

NickeH
                  Deltagare

Helt OT men kul att nån tagit på sig rollen som regionsansvarig för norra norrland, funderade på det själv men kom inte längre än att just fundera.

Du kommer bli livsfarlig på isarna med fulldubb :-).

AndreS
                    Deltagare

Jao, blev så under en träff i sommras, men känns lite sådär. Skrev att det är isåka i Råneå í helgen men inte ett enda svar i tråden så intresset är nog inte så stort här uppe.

Jo ska bli riktigt roligt 😀 bara jag får tag i bultar. Är i en håla 80 mil hemifrån just nu så föroppningsvis hittar tjejjen några bultar i Luleå imorrn.

NickeH
                      Deltagare

Jag hade tänkt åka upp till Råneå, var ju där förra året, men är tyvärr upptagen på lördag så det går inte.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.