SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Går det att köra utan isdäck?

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    edbe
    Deltagare

Tycker det verkar som att köra på is är någon man bör prova 😛 Min fundering då är om det går att köra med vanliga vinterdäck och om det går, hur mycket roligare är det med is-däck?

OzO
      Deltagare

Klart som korvspad att det går att köra utan racepreppadmedfulldubbochbur så länge bilen är funktionsduglig! 😀 Dubb är att föredra framför odubbat iofs.

På vissa isträffar är det dessutom förbjudet att köra med isdäck.

Dock skall sägas att köra med isdäck är det roligaste jag har gjort med min bil! Man har helt annan kontroll och kan verkligen leka ut… :9

/G
        _____
        ::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::

Olaaa
        Deltagare

Jag testade att köra på is första gången förra vintern.. Det kan vara det roligaste jag gjort 😛

Jag körde med vanliga dubbdäck, vilket gick ganska bra! dock vågade man inte ladda på för det känndes att man hade ganska dålig kontroll i högre hastighet. Var nära vallen några ggr 😀

Provade vid samma tillfälle att köra med isdäck. och som sagt, mer kontroll, högre hastighet, mycket skoj!!

Jag tyckte att det det var lika kul att köra med vanliga som med isdäck, det är bara att testa och se vilket du tycker är roligast.. finns alltid någon vänlig själ som är villig att låta dig testa hans isdäck! 🙂

edbe
          Deltagare

Vad bra! Då kan man testa lite på vanliga dubben först och se sen hur man vill gå vidare. Ser fram emot vintern och beundrar disciplinen hos er som låser in impreza i garaget över vintern 😀

Tack för svaren!

kamikaze
            Deltagare

Har kört med vanliga dubbdäck ett par gånger och det är ju lajban att sladda omkring men denna vintern prövade jag fulldubb för första gången och bara älskar det, hoppas bara isarna lägger sig här i Göteborgsområdet.

En liten film (brorsan kör)
              http://www.youtube.com/watch?v=FpDGDIPq984

:7 :7 :7

edbe
              Deltagare

NIIICE! med eller utan is-däck?

kamikaze
                Deltagare

Med isdäck annars hade det bara barkat rätt åt skogen 😀

Adam K
                  Deltagare

Jag kan bara hålla med alla som säger att det är det roligaste man kan göra i en bil (ja, *det* roligaste), att köra med fulldubb på is med en 4krafsare 😀
                    Jag vill Ändå rekommendera att köra minst en säsong med vanliga väg (helst dubbade) vinterdäck. Dels är det också roligt, dels får man en förståelse för hur hal isen är och det ger en körträning man kan ha nytta av på isiga vägar. Isdäcken är en egen verklighet!

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.