› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Går för fet…….vet ej problem
- Detta ämne har 9 svar, 1,035 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 3 månader sedan av
Lillman.
-
FörfattareInlägg
-
1 september, 2007 kl. 13:35 #3878
Japattack
DeltagareHar en Impreza GT 00
med hks downpip
blitz nur avgas
hks dump kit
och ecutec mapad av jrmladdar 1bar
har ett lamda värde som bar jag får lad tryck sticker ner till 7-8 i värde alltså för mycket soppavad kan felet var för lågt ladd ???
eller för slag tackMvh Anders
1 september, 2007 kl. 13:49 #62117specialized
DeltagareLMM :en . Åk till Subaruhandlar`n och kolla felkoder.
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉1 september, 2007 kl. 13:51 #62121Japattack
Deltagareja det kan jag göra men borde inte det lyssa mågon motorstörslampa om jag har fel kåder ???
den ligger perfekt om jag inte har ladd
ursäkta den fråga är van med honda
1 september, 2007 kl. 13:56 #62118specialized
Deltagareja det kan jag göra men borde inte det lyssa mågon motorstörslampa om jag har fel kåder ???den ligger perfekt om jag inte har laddursäkta den fråga är van med honda
Den SKA göra det ja, dock så gör den sällan det.
Jag har bytt LMM 3 ggr, ingen av gångerna har lampan tänt sig 😉Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉1 september, 2007 kl. 16:16 #62116Mats
DeltagareOch jag har bytt 2 st. Inte heller för mig har motorlampan lyst, trots att jag inte hade nån tomgång kvar och den gick så fett på den lilla tomgång som fanns så det bara rök svart…
Mats GBG
Type R ’991 september, 2007 kl. 22:52 #62122Japattack
DeltagareJa men den går ju hur bra som hälst utan ladd
går även bra med ladd bar för fet skulle jag alltså inte känna någon
skillnad alls om den vore trasig ???
2 september, 2007 kl. 03:11 #62119specialized
DeltagareJa men den går ju hur bra som hälst utan laddgår även bra med ladd bar för fet skulle jag alltså inte känna någon skillnad alls om den vore trasig ???
Vi vill ju inte tjata…fortsätt kör då om du tycker allt är så bra 🙂
Mvh.Mattias – http://www.garaget.org/?car=18857
———————————-
SS @ en halv förmiddag inklusive 3 snurrningar 😉7 september, 2007 kl. 10:42 #62123Japattack
DeltagareHitta de felet det var en läckade dump och lite vacum lekage på slangar
tack en då
10 september, 2007 kl. 22:58 #62124snaps
Deltagarelär dig stava för i helvete!
Nej då, skämtar bara anders=) schysst att du fixat bilen nu, kommer förbi imorgon och provkör bilen;)
11 september, 2007 kl. 09:51 #62120Lillman
DeltagareHar en Impreza GT 00med hks downpipblitz nur avgas hks dump kit och ecutec mapad av jrm laddar 1bar har ett lamda värde som bar jag får lad tryck sticker ner till 7-8 i värde alltså för mycket soppa vad kan felet var för lågt ladd ???eller för slag tack Mvh Anders
hade samma problem. prov bytte lmm utan resultat, böt sedan lambda sond så gick den bra igen. har en universal över om du behöver
// Lillman
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.