› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › Garanti vs uppgradering
- Detta ämne har 8 svar, 957 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år, 4 månader sedan av
Manor.
-
FörfattareInlägg
-
24 juni, 2005 kl. 09:17 #821
Handoman
DeltagareSkulle behöva lite tolkningshjälp av vad man får och inte får göra om man vill behålla garantin på bilen.
Vad jag har förstått så får man i princip inte ändra något motormässigt utan att ifrånsäga sig garantin. Gäller detta även ”små” saker som byta avgassystem och byta till atmosfärisk dump?
Tacksam för all feedback.
//Christian
24 juni, 2005 kl. 09:25 #40608Handoman
DeltagareTack för den informationen Mats och då känns det som att jag håller mig lugn på den fronten en stund till.
För med min vanliga tur så lär det dyka upp något fabrikationsfel dagen efter jag gör något med bilen, hehe.
24 juni, 2005 kl. 13:39 #40609subaru
Deltagareborde det inte gå att rycka returslangen från originaldumpen? blir inte så mycket bling bling effekt när du ska visa hur det ser ut under huven för ev. nyfikna men borde låta något liknande en eftermarknads-öppen-dump. egentligen tycker jag man gott kan lägga den där tusenlappar eller mer på något annat som ger någonting (om man inte laddar typ 1.8 bar och har problem med att orginaldump inte orkar hålla emot)
24 juni, 2005 kl. 13:42 #40602ExOrdis
DeltagareKlart att det går, bilen går lika illa oxå. 😉
29 juni, 2005 kl. 09:09 #40606pannan
DeltagareJag pratade med min verkstad innan jag bytte avgassystemet och de sade att det inte vart några problem alls med garantin.
Det t ex IM blir kinkiga på är om man börjar pilla med styrboxen.
29 juni, 2005 kl. 11:42 #40607STIred
DeltagareJag pratade med min verkstad innan jag bytte avgassystemet och de sade att det inte vart några problem alls med garantin.Det t ex IM blir kinkiga på är om man börjar pilla med styrboxen.
Vad säger de om hela styrboxen är utbytt? 😮 😉 😀
Jag får nog bara hålla tummarna att allt kommer funka problemfritt
29 juni, 2005 kl. 19:09 #40603ExOrdis
DeltagareFörmodligen ingenting, så länge inga garantianspråk görs på något
motorfel eller i drivlinan… 😉
Pröjsar man ur egen ficka vid trassel så så säger dom troligtvis inget heller. Bara mina 2 cents.19 december, 2005 kl. 06:19 #40604Manor
DeltagareDefinitivt så blir det strul att åberopa garantin om avgassystemet är bytt…möjligtvis så kan ett byte av bakre ljuddämparen ”slinka” igenom. Jag skulle avvakta även med dumpen faktiskt…den ger ändå ingen annan effekt än att det låter lite ballt.
mvh Mats N
19 december, 2005 kl. 06:19 #40605Manor
DeltagareJag pratade med min verkstad innan jag bytte avgassystemet och de sade att det inte vart några problem alls med garantin.Det t ex IM blir kinkiga på är om man börjar pilla med styrboxen.
Det är nog verkstadens tolkning mer än IM. Det var åtminstone tidigare svårt att få ut på garantin om avgassystemet var bytt. Vi vet ju alla att avgassystemet påverkar motorn mycket…speciellt STi:n där Ferrita mäte upp +39hk efter ett byte (låter otroligt…men det är vad jag hört/läst).
mvh Mats N
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.