SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Gas eller oljestötdämpare original?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Carro_impreza
    Deltagare

Hej!
      Jag ska köpa nya stötdämpare och undrar vad som sitter original på en GT-99? Olja eller gas? Har ni några ideer på vad man kan köpa, som inte är coilovers? Ska använda original fjädrar.

MVH
      Carro

Palm
      Deltagare

Det är faktiskr olja i båda typerna fast i de som benämns som gas dämpare så är olja satt under gastryck för att inte skumma så att säga. Lite nyare konstruktion som började användas på 80 talet ungefär tror jag 😉

Tittade snabbt hos autoexperten och mekonomen och de enda dämparna som fanns var hos autoexperten men bara bakdämparna och dom kostade 1800kr st dock var det riktigt bra sachs supertouring, konstigt att dom inte har uppgifter om fram.

Vilket fall tycker jag du ska välja gas och av någon kännt märke typ sachs, monroe, bilstein etc etc. Kan ju vara värt att kolla vad nya orginal kostar hos subaru också för jag tycker att dom funkade väldigt bra när min förra GT var ny, perfekt avvägt mellan sport och komfort.

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.