Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1043
    p_ilis
    Deltagare

      Inför söndagen så bad Perra om följande:

      “Det vore bra om ni som har andra bilar än Skyline kan ta reda på vart ni har en kabel som man kan koppla in en givare för att mäta tändningen på. Detta görs under körningen för att mäta varvtal.”

      Nån som vet var det är på en STi?

      /Peter

      #42038
      daniel83
      Deltagare

        Nån som vet var det är på en GT???

        //Daniel

        #42039
        m_thread
        Deltagare

          Man borde väl kunna plocka en sådan signal från någon av tändspolarna?…
          På rätt sida av tänspolen då, annars steker man väl mätutrustningen. 🙂

          /F

          #42037
          p_ilis
          Deltagare

            Låter ju lite farligt.. Men de som håller på med mätningar borde välla kunna detta?

            Mvh
            Peter

            #42034
            SecretAgentMan
            Deltagare

              Hum…borde det inte vara någon form av klämma att sätta på lämplig tändkabel för induktiv signal åååå grejer?
              Låter lite meckigt att ge sig in i kabelhärvan för att få ut en varvtalssignal?

              /J

              #42036
              Perra
              Deltagare

                Ursäkta om jag var otydlig när jag skrev det där. Det är en induktiv givare, en klämma, som man sätter fast på en “kabel” som går till tändningen. Hoppas ni förstår hur jag menar? Det är precis samma som när man kopplar in en tändinställningslampa för att kolla tändningen. Anledningen är att man vill mäta varvtalet vid körningen på rullande landsväg.

                Hoppas det klarnade något? 🙂

                Mvh Perra

                #42035
                SecretAgentMan
                Deltagare

                  Hum, det lär väl handla om en tåt med lite drag i, och tändsteg och spolar sitter i samma enhet på GT mfl, sluten pryl….funkar det månne på en tändkabel tro?

                  /J

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.