Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #550
    LegacyLarsa
    Keymaster

      Vilka glasfirmor är att rekommendera i Stockholm?

      Har fått en fin spricka i framrutan som vandrar lite varje dag.. 🙁

      /Larsa

      #38695
      nisse
      Deltagare

        det är viktigt att man hittar en seriös firma! imprezan är lite bökig, om någon mindre seriös firma skär i lacken hela varvet runt då har du en ful och rostig bil på några år!

        #38698
        Micke81
        Deltagare

          Tjena

          Jag har haft turen att bara behöva byta ruta en gång, på min gamla s40. Lämnade den till Häddelby strands glasmästeri. Ligger under BMW i vällingby. Var nöjd med resultatet där, sen brukar det ofta hänga en kille där som också har en Impreza vilket inte förvärrar saken 🙂
          Nu till den tråkiga delen…Jag har fått en spricka i min framruta också ;( Den har självspruckit dvs inget stenskott…och nu är den ca 20cm och bara växer
          Hade dock tänkt och vänta tills gatorna är sopade och sommar däcken sitter på 🙂

          /Micke

          #38693
          omar
          Deltagare

            Jag bytte forra sommaren hos Glas Hilding i Haninge. De var inga problem alls att byta for dem och allt gick bra. Ligger nara statoil macken i Brandbergen.

            Mvh Omar

            #38694
            christopher
            Deltagare

              Jag kan också rekomendera Glas Hilding, har använt dom vid flera tillfällen. En av “gubbarna” där kör rally vilket inte gör saken sämre.
              /
              fraSSe

              #38699
              Mujo84
              Deltagare

                vad hamnar priset på för ett framrutebyte?

                #38696
                nisse
                Deltagare

                  beror på vad du har för försäkrings villkor.

                  #38697
                  nisse
                  Deltagare

                    utan försäkring: 5949kr

                    #38692
                    Manor
                    Deltagare

                      Tjenare Larsa !

                      Jag ska också byta vindrutan, men ett hett tips är väl att avvakta till våren… Jag har dock inte tips av någon firma, men man kanske ska ta en med fri lånebil…om sådana finns att hitta.

                      mvh Mats N

                      #38690
                      OzO
                      Deltagare

                        Lyfter en gammal tråd…

                        Jag kan inte rekommendera Glas Hilding i Brandbergen/Haninge efter att jag lämnat in 2 bilar där i veckan. Innerskyddet på A-stolpen satt fel på Volvon och på Impreza GTn var det ett STORT glapp mellan A-stolpe och glas och gissa om det regnade in? Blött på golv och kortslutning så inga fönsterhissar fungerar nu. Tack.

                        Jag får se om jag kan dra tillbaka min ikke-rekommendation om dom fixar utan tjafs…

                        /G
                        _____
                        ::::: | ~ “…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::

                        #38691
                        OzO
                        Deltagare

                          Så, efter 2 återbesök är båda bilarna nu ordentligt gjorda. Dom måste ha bytt ägare sen ni andra var där, för jag kan inte rekommendera dom till andra.

                          “Det måste ha varit så innan”
                          “Omöjligt att det kan ha läckt in, rutan är ju limmad på insidan”

                          Bra att misstro kund från start och komma med bortförklaringar. Ok, dom fixade mina påpekade fel men jag anser att felen aldrig borde ha uppstått från början. Det är knappast kärnfysik att byta ruta…?

                          /G
                          _____
                          ::::: | ~ “…otrevligast, men framför allt bäst å värst…” ~ | :::::

                        Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.