Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1386
    Palm
    Deltagare

      Har ett irriterande gnissel i kupen på min GT, upplever att det kan komma från stolarna eller mittkonsolen men kan inte riktigt uppfatta var exakt. Någon som känner igen det.

      Innertaket/takluckan lever också när det kryper ner mot noll grader ute men de är väll den orginalmonterade halkvarnaren misstänker jag 😀

      #44632
      Desen
      Deltagare

        En gammal GT låter gnisslar och skramlar lite här o där, och sätter man på hårdare bussningar och fjäderben blir det ännu värre.

        Sätt på ett ännu mer högljutt avgas eller skruva upp stereon lite så blir allt bra. 😉

        /Andreas, Skåne, Kristianstad

        “The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen

        SS 2007 1.31.10 GT

        #44634
        .zip
        Deltagare

          Det som kan hjälpa är silikon (flytande) på dörrlister/gummilister, cockpit shine på intrumentpanelen och alla skarvar/fack som rör på sig.

          Detta kör jag på min bil ett par ggr under sommaren och det hjälper lite iaf.

          //.zip

          #44629
          Palm
          Deltagare

            Jo är ganska bekant med GT:s inrednings ljud dvs rut gnissel osv med detta är mera av ett “riktigt” problem som borde gå att åtgärda. Känns som att det är stolsunderredena som gnäller när det är ojämn underlag att köra, mittkonsolen satt lite löst men den har jag skruvat åt utan att de påverkade detta ljudet.

            Åker med D2or på men det inte inte bytt till hårdare bussningar utan allt är helt orginal i hjulupphängningarna och ljudet uppstår som sagt i kupen någonstans runt stolarna.

            Stereo…nja lyssnar heller på motorn
            Större avgas…Check

            #44633
            Desen
            Deltagare

              Om du tror det är stolarna så låt någon åka med i baksätet och lyssna ordentligt och känna och rycka lite i underredena och se om det tystnar och kanske kunna luska ut var det kommer ifrån.

              /Andreas, Skåne, Kristianstad

              “The speed was good, but the corner was too tight” – J. Kankkunen

              SS 2007 1.31.10 GT

              #44635
              NickeH
              Deltagare

                Gnisslar i min GT också, jag lokaliserade det till fästena till säkerhetsbältet. Dvs de man sätter fast bältet i, om man rycker i dom kan man återskapa gnisslet som ibland hörs vid ojämnheter i vägen.

                /N – som väntar på att få tillbaks palms fd fälgar från blästring och pulverlackning

                #44630
                Palm
                Deltagare

                  Asså var de du som köpte dom.

                  #44631
                  elver
                  Deltagare

                    Passagerarstolen i min GT gnisslar högt ibland. Upphör om man ändrar läge på ryggstöd/underrede. Fast det har du säkert redan provat 😉

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.