Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1781
    Cruise
    Deltagare

      Tjena!
      Vet inte under vilken kategori som jag skulle lägga detta så lägger det här.
      Men har kommit ett väldigt hemskt gnisslande ljud när jag svänger åt höger i lite högre hastigheter, från 60-70 å uppåt. Det låter som det kommer från bakdelen av bilen. Och då endast när jag sväger åt höger. Finns det ngn som har ngn förklaring på detta? :-/

      tack så mkt på förhand!

      MVH/ Erik

      #46844
      Mumin
      Deltagare

        hjullager låter långsökt men kan ju vara men dom brukar inte gnissla:o du kanske har stiff på dina klossar bak/fram som ger av sig ljud när dom börjar ta slut för att varna? värt att kolla det. kan vara så simpelt.

        #46839
        Cruise
        Deltagare

          De blir nog ett nytt hjullager;) däcket har börjar vobbla duktigt på vänster bak och det skriker som fan när jag svänger höger så nu står bilen redo att hissas upp efter helgen och ett nytt lager ska beställas under dagen om ingen annan tror ngt annat?
          Hoppas bara inte drivaxeln eller själva navet tagit ngn skada.

          MVH/
          Erik

          #46842
          Turbovin
          Deltagare

            När mitt hjullager gnisslade det rätt rejält. Var ju så pass glapp att bromsen därmed låg emot.

            #46840
            Cruise
            Deltagare

              Jo kan tänka mig att det är ngt liknande i mitt fall här. Men det lär vi ju märka iaf, synd det kostar bara 😉

              MVH/
              Erik

              #46843
              Turbovin
              Deltagare

                Tyvärr verkar det som att det ganska ofta sliter sönder själva spindeln också. Jag åkte på att byta hela skiten. Byt innan det blir totalras. Fick byta drivaxel på min också för drivknuten hade nypit mot navet av värmen så det gick inte att få loss utan att sabba änden på yttre drivknuten.

                #46845
                Mumin
                Deltagare

                  har bara en sak att säga.. hjullager bak är RUNK! men men lycka till 😛 får man loss spindeln så är det lungt men bultar brukar sitta som satan iaf den genomgånge som är typ 20cm lång 😛

                  sen har du antaligen GT/sti äldre modell så låsringer sitter bra också men men allt går bara man vill.

                  #46841
                  Cruise
                  Deltagare

                    Tyvärr verkar det som att det ganska ofta sliter sönder själva spindeln också. Jag åkte på att byta hela skiten. Byt innan det blir totalras. Fick byta drivaxel på min också för drivknuten hade nypit mot navet av värmen så det gick inte att få loss utan att sabba änden på yttre drivknuten.

                    okey ja vi får se, ska dela på allt på tisdag kväll. Om knuten tagit stryk med, vart kan man då köpa nya saker?
                    MVH/ erik

                  Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.