› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › godspeedbrakes 335mm kit till wrx
- Detta ämne har 6 svar, 1,027 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
camino cielo.
-
FörfattareInlägg
-
21 oktober, 2006 kl. 11:15 #5629
Digits
DeltagareHalla,
Har precix uppgraderat bromsarna pa min WRX 03 med ett 335mm kit fran Godspeedbrakes (http://www.godspeedbrakes.co.uk). Kostade 625 pund plus frakt, men for tillfallet finns ett groupbuy pa scoobynet for runt 550, tror jag.
Har haft kittet liggande ett tag, men fick till sist ett ryck och installerade dem i forra helgen. Har bara hunnit kora ett par mil annu sa lange, sa klossarna ar inte inslitna osv, men redan nu kanns det riktigt bra, faktiskt. Klar skillnad mot orginal for inte herrejosses mycket pengar (kan ha att gora med belaggen ocksa (Ferodo DS2500)) 🙂
Kittet har inte nya ok, utan man far splitta oket och stoppa in en distans mellan halvorna sa att de bredare skivorna far plats (tror det ar 29mm). Packningar osv kommer med kittet.
Installation ar lite tidsodande, men om nagon med tummen mitt i handen (dvs jag) kan installera det kan det inte vara sa svart 🙂 De enda ”special-verktygen” man behover ar en 14x2mm gangtapp och en 12mm insexnyckel (inte special iofs, men de flesta satser jag sett har bara upp till 10mm). Gangtappen ar till for att ganga halen som bultarna som haller fast oket i ”navet” (eller vad det heter) gar igenom orginal.
Hittills ar jag valdigt nojd med dem. De slitsade och storre skivorna ser trevliga ut bakom falgen (tror att de passar med WRX-orginalfalgar, men jag ar inte saker for jag har STI’s orginalfalgar).
Forhoppningsvis har jag lyckats installera skivorna korrekt sa att de inte slar sig om en manad 😮
Jag ska forsoka ta lite bilder imorrn om nagon ar intresserad 🙂
21 oktober, 2006 kl. 13:04 #74192Mats
DeltagareHar funderat lite på Godspeeds kit tidigare men alltid varit skeptisk till o splitta orginaloken. Engelsmännen verkar vara ganska förtjusta i deras kit iaf.
Ja väntar med spänning på fler rapporter när de är inkörda och du fått bromsa ordentligt med dem.Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg9 januari, 2007 kl. 09:52 #74190Digits
DeltagareOk, nu har jag kort ungefar 35-40 mil med bromsarna, sa de borde vara inkorda o fina.
Bra sidor:
* Fantastisk stoppkraft fran alla farter jag testat (bara fran 150 eller nagot, men anda). Har iofs inte testat 2500DS pa orginalskivor, men bromsarna nu ar helt klart mycket battre an orginalskivor med orginalklossar.
* Nagorlunda billiga
* Ser fortfarande ratt schyssta utDaliga sidor:
* Ibland gnisslar de nagot overjavligt. Tror iofs att det beror pa att jag hade for lite kopparpasta mellan skrikplattorna eller pa ferodo ds2500-belaggen, men jag vet inte… nar jag stoppar pa prodrive-fjadrarna pa bilen ska jag ta bort skrikplattorna helt och se om det blir battre.
* De vager lite mer an orginalskivor.10 januari, 2007 kl. 18:22 #74193camino cielo
DeltagareOk, nu har jag kort ungefar 35-40 mil med bromsarna, sa de borde vara inkorda o fina. Bra sidor:* Fantastisk stoppkraft fran alla farter jag testat (bara fran 150 eller nagot, men anda). Har iofs inte testat 2500DS pa orginalskivor, men bromsarna nu ar helt klart mycket battre an orginalskivor med orginalklossar.* Nagorlunda billiga* Ser fortfarande ratt schyssta utDaliga sidor:* Ibland gnisslar de nagot overjavligt. Tror iofs att det beror pa att jag hade for lite kopparpasta mellan skrikplattorna eller pa ferodo ds2500-belaggen, men jag vet inte… nar jag stoppar pa prodrive-fjadrarna pa bilen ska jag ta bort skrikplattorna helt och se om det blir battre. * De vager lite mer an orginalskivor.
Tror du inte ljudet kommer fran ”knockback”?
10 januari, 2007 kl. 23:34 #74191Digits
DeltagareTror du inte ljudet kommer fran ”knockback”?
Jag vet inte, vad ar det? 🙂
Det later typ som ett gnisslande av hog frekvens, ungefar som nar bromsklossarna borjar ta slut och man har san dar ”bromsslitagevarnare”. Alla bilar verkar gnissla mer eller mindre har i england, men inte lika mycket som min.
Det lustiga ar att det inte hander alltid heller 🙁
15 januari, 2007 kl. 16:01 #74194camino cielo
DeltagareDet far man ibland nar man kor med stora ok med motstaende kolvar (heter det sa?) och kolvarna slar eller vibrerar i oken eftersom dom inte ligger an mot skivan som dom gor med en glidande 2-kolvsok t.ex., jag har nyss kopt ett StopTech 328mm 4-kolvsok och manga harborta skriver om knockback, fa se om jag far det.
16 januari, 2007 kl. 05:42 #74195camino cielo
DeltagareEn artikel om ”pad knockback”, och nagon far garna namna till mig vad det ar pa svenska.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.