› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Göra bromsarna vårfina??
- Detta ämne har 37 svar, 3,592 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 7 månader sedan av
Mats.
-
FörfattareInlägg
-
30 mars, 2006 kl. 14:26 #73440
RK
DeltagareJag tror att reparationssatsen till 4-kolvsoken går på 300kr..Mats GBGRegionsansvarig Göteborg
Här i Finland kostade reparations satsen till GT fyrkolvs oken 43 euro vilket blir 404 kronor. Satsen innehöll då 8 st. gummi tätningar åt kolvarna + damm skyddsgummi(som ofta är sönder spruckna) och låsringar till dem.
Skall skicka några bilder till dig Mats.
31 mars, 2006 kl. 10:40 #73426Mats
DeltagareTack för bilderna.
Pratade precis med Bekö Bil och han skulle ha 486kr+moms per ok. 😮
Alltså ca 1200kr för renoveringssats till båda oken. Var ditt pris för båda eller för ena oket? Om det var för båda oken kanske jag kan skicka dig pengar så får du köpa i Finland och skicka det till mig?Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg3 april, 2006 kl. 20:03 #73441RK
DeltagareTack för bilderna.Pratade precis med Bekö Bil och han skulle ha 486kr+moms per ok. 😮 Alltså ca 1200kr för renoveringssats till båda oken. Var ditt pris för båda eller för ena oket? Om det var för båda oken kanske jag kan skicka dig pengar så får du köpa i Finland och skicka det till mig?Mats GBGRegionsansvarig Göteborg
Det var för båda oken men det var ett helvete att få tag i.(Reservdelsförsäljarna här vet inte att
det finns bilar som heter Subaru Impreza)
Jag tror att det tog 3 eller 4 veckor att få hem och ungefär 5 samtal så därför hoppas jag att du förstår att jag helst inte vill göra det igen. Kan inte tro att det skulle skilja så mycket i pris mellan Finland och Sverige men vad vet jag.7 april, 2006 kl. 05:37 #73443Niklas
DeltagareVi kan säga så här, jag vet vilka bultar du INTE skall skruva på. 😉
/N – ”jasså är det så oken ser ut när man delar dem…JEEEERRRYYY!!!” :+
8 april, 2006 kl. 17:09 #73418Grusdraparn
DeltagareFick tummen ur nu i helgen och gick över mina bromsar, som var under all kritik.
Tröttnade på att ha raggarröda bromsok:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album473/DSC09966.sized.jpg
Så jag tog fram borrmaskinen & ståltrissorna och gjorde en insats:
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album473/DSC09969.sized.jpg
Har vid tidigare tillfällen kört med hammarlack, tycker dock det blir aningen kladdigt å tjockt. Så jag bestämde mig för att utvärdera hur bra det fungerar med högtemp-tålig spray. Än så länge är jag nöjd, men vi får väl se hur det ser ut efter sommarens aktiviteter.
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album473/DSC09978.sized.jpg
/K – tycker Mats skall släppa parketten i köket och bege sig ut i garaget och skruva kokare istället 😉
8 april, 2006 kl. 17:39 #73412Blocken
Deltagare9 april, 2006 kl. 09:49 #73427Mats
DeltagareJag har lite RAL 4010 över ifall du vill få rätt färg på texten på oken…
http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album316/P2040015.jpg
Ja ska släppa parketten så fort delarna dyker upp.:(
Nu ser det ut såhär.:ohttp://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album243/V_rmepaket_014.sized.jpg
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg9 april, 2006 kl. 09:52 #73410SecretAgentMan
DeltagareFIN SKIT! :7 En bur, och ut med mattan på det där så… 😀
/J
9 april, 2006 kl. 11:53 #73419Grusdraparn
DeltagareJag har lite RAL 4010 över ifall du vill få rätt färg på texten på oken…
Mats GBG
Regionsansvarig GöteborgTackar för erbjudandet, men jag tror inte jag gör den färgen rättvisa 😉
/K – klar-klar på grill, mycket pilsner och skruva instrumentpanel å grejer 😉
11 april, 2006 kl. 09:33 #73438Plura
DeltagareJag har funderat på att måla oken nu till våren. Jag tycker det låter rätt smidigt att kunna pensla på färgen.
Många verkar använda hammarlack. Det jag undrar är vilken temperatur det tål, man vill ju inte att det ska ta eld när man vänder nere på superstagen i sommar…
Jag hittade bromsoksfärg på sprayburk dock, det stog att den klarade 180 grader. Det tycker jag låter på tok för klent.
Vad är det bästa att måla med?? Man kör ju lite bana då och då så det blir rätt varmt.
Grusdräparen: Skivorna du satte på är det dba 4000 series? Pratade med Per Stacke på pean sweden om lite bromsar och han tyckte dom skivorna plus carbotech belägg var ett bra alternativ.
/Pelle
11 april, 2006 kl. 09:49 #73428Mats
DeltagareDet finns ju sprayfärg som skall tåla upp till 600′. Sån använde jag till mina gamla bromsar. Funkade rätt så bra. Den håller ju inte i evigheter men den brinner inte upp iaf. Jag tror jag hade nån Loctite variant.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg11 april, 2006 kl. 21:07 #73420Grusdraparn
DeltagareJag har funderat på att måla oken nu till våren. Jag tycker det låter rätt smidigt att kunna pensla på färgen.Många verkar använda hammarlack. Det jag undrar är vilken temperatur det tål, man vill ju inte att det ska ta eld när man vänder nere på superstagen i sommar…Jag hittade bromsoksfärg på sprayburk dock, det stog att den klarade 180 grader. Det tycker jag låter på tok för klent.Vad är det bästa att måla med?? Man kör ju lite bana då och då så det blir rätt varmt.Grusdräparen: Skivorna du satte på är det dba 4000 series? Pratade med Per Stacke på pean sweden om lite bromsar och han tyckte dom skivorna plus carbotech belägg var ett bra alternativ./Pelle
Hammarlack är nog riskfritt, men jag körde som sagt med 600 graders-spray.
Helt rätt, DBA 4000 från Pean blev det. Tyckte det verkade vara ett vettigt alternativ. Nu kör jag med Ferrodo DS2500, men kommer nog även att prova en uppsättning carbotech vad det lider (hinner nog med det också i år 🙂 ) Helnöjd än så länge, har iofs inte frestat nått än men de kommer garanterat få bekänna färg under våren/sommaren. Kan varmt rekommendera Pean Sweden, beställde grejerna förra tisdagen, dagen därpå låg de på posten (Ica) och väntade. Det kallar jag service. :7
/Klas
12 april, 2006 kl. 12:59 #73407syke
BlockeradTack för bilderna.Pratade precis med Bekö Bil och han skulle ha 486kr+moms per ok. 😮 Alltså ca 1200kr för renoveringssats till båda oken. Var ditt pris för båda eller för ena oket? Om det var för båda oken kanske jag kan skicka dig pengar så får du köpa i Finland och skicka det till mig?Mats GBGRegionsansvarig Göteborg
Jag fick just svar från Bromma Bil och motor att de kostar 353:- för båda framoken. 2 dagars leveranstid. 256:- bak.
12 april, 2006 kl. 13:45 #73429Mats
DeltagareKan du fråga dem vilket Applied number det kitet har?
M/börjar mer och mer tro att Bekö Bil har nötter på reservdelssidan…
12 april, 2006 kl. 13:49 #73411SecretAgentMan
DeltagareVad fasen, jag får prata med ”mina” grabbar på Landrins, de löser alltid mina specialproblem på studs. 🙂
/J
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.