› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Göra bromsarna vårfina??
- Detta ämne har 37 svar, 3,592 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 7 månader sedan av
Mats.
-
FörfattareInlägg
-
12 april, 2006 kl. 14:40 #73408
syke
BlockeradKan du fråga dem vilket Applied number det kitet har?M/börjar mer och mer tro att Bekö Bil har nötter på reservdelssidan…
Svar:
”Applied nummer vet jag inte vad det är men artikelnummret på dessa är
26297FA050 fram och 26697FC000 bak.”16 april, 2006 kl. 21:51 #73436PetterSolberg
Deltagareär det någon sok testat foliatec bromsoksfärg?
Patrik
Blå WRX-0119 april, 2006 kl. 20:06 #73437PetterSolberg
Deltagareingen som har testat det?
Patrik
Blå WRX-0121 november, 2006 kl. 09:50 #73430Mats
DeltagareKanske dax att ta upp denhär tråden igen. Finna ju chans att jag får tummen ur o fixar bromsarna nu när min gamla skivor lämnat in avskedsansökan. Höger har en fet spricka och vänster bröjar få antydan till småsprickor…
Våren 07 närmar ju sig så. 😀Jag har repsats till oken hemma och funderar nu på o lägga en order hos Pean. Diskuterade med honom igår och kom fram till följande paket:
DBA 5000 Skivor
XP 8 Belägg
Goodridge stålomspunna slangarNån som har erfarenhet av DBA 5000 skivorna? De har separat alu-nav men ja tycket de var lite saftiga i pris.
XP 8 beläggen skulle väl vara mitt emellan full-race och sportbelägg. Funderade på o köpa XP 10 och sen byta belägg men då hade man joxet med att vissa belägg jobbar med en friktionsfilm och andra inte. Då skulle man åka på att ”köra in” beläggen varje gång man byter. Inget som lät så upphetsande.Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg21 november, 2006 kl. 15:57 #73421Grusdraparn
DeltagareDBA 5000, du ska då alltid vara värst 😉
Kommer inte ihåg hur mycket det skillde i pris mellan DBA 4000 & DBA 5000, har för mig att det iaf var tillräckligt för att motivera valet av 4000.
Men va fasen, nu när Cizzi har fått vovve så är du väl värd en uppsättning med KN-bromsar (vilka för övrigt är Sveriges största bromsar). 🙂/K
21 november, 2006 kl. 19:16 #73442Desen
DeltagareFunderade på o köpa XP 10 och sen byta belägg men då hade man joxet med att vissa belägg jobbar med en friktionsfilm och andra inte. Då skulle man åka på att ”köra in” beläggen varje gång man byter. Inget som lät så upphetsande.
Carbotech har ju flera modeller både gata o race från Bobcat upp till XP10, och byter man mellan dem så ska man inte behöva köra in klossarna mella bytena, då de använder samma material i alla.
Så om jag förstått det hela rätt, så ska man kunna köra med tex Bobcat till vardags och byta till XP8/XP10 för bankörning utan inkörning.
/Andreas, Skåne, Kristianstad
22 november, 2006 kl. 06:04 #73431Mats
DeltagareFunderade på o köpa XP 10 och sen byta belägg men då hade man joxet med att vissa belägg jobbar med en friktionsfilm och andra inte. Då skulle man åka på att ”köra in” beläggen varje gång man byter. Inget som lät så upphetsande.
Carbotech har ju flera modeller både gata o race från Bobcat upp till XP10, och byter man mellan dem så ska man inte behöva köra in klossarna mella bytena, då de använder samma material i alla.Så om jag förstått det hela rätt, så ska man kunna köra med tex Bobcat till vardags och byta till XP8/XP10 för bankörning utan inkörning./Andreas, Skåne, Kristianstad http://hildinggren.se/Bilder/hshlm.JPG
Du har så rätt så. Grejen var den att mina Tarox belägg som jag har på nu är långtifrån slut så jag var inte sugen på att slänga dem i bingen riktigt än och handla 2 uppsättningar klossar.
Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg22 november, 2006 kl. 06:06 #73432Mats
DeltagareDBA 5000, du ska då alltid vara värst ;)Kommer inte ihåg hur mycket det skillde i pris mellan DBA 4000 & DBA 5000, har för mig att det iaf var tillräckligt för att motivera valet av 4000.Men va fasen, nu när Cizzi har fått vovve så är du väl värd en uppsättning med KN-bromsar (vilka för övrigt är Sveriges största bromsar). :)/K
3590 för DBA4000 och 5870 för DBA5000.
Vi funderade på det med K&N. Du fixar ”lite” titan så vi kan göra fina titankolvar till K&Ns bromsar o så säljer vi av dem och köper 2 uppsättningar nya ”K&N bromsar”. Borde gå ungefär jämt ut…Mats GBG
Regionsansvarig Göteborg -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.