Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #292246
    roadtip85
    Keymaster

      GOTLAND RING Lördagen 21:a maj 2022!

      Efter ett uppskattat samarbete med Renaultklubben under 2021 så har vi valt att samordna en träff på Gotland Ring även 2022!
      Det blir lite nyheter från förra året, den största blir att vi kommer köra HELA bansträckningen (Nord+Sydslingan) på 7,3km(!).
      “The world’s first sustainable race track is now also the world’s longest (7.3 km) modern standard circuit with the Southern Loop expansion. “

      Med denna betydligt längre bansträckning så kommer även fler bilar få plats, så även Lotusklubben kommer vara med oss den här dagen.

      Betalningen gör ni direkt till Gotland Ring för att minska riskerna och arbetet för klubbarna.
      Priset för denna dag är satt till 2500kr, och då ingår en obligatorisk certifiering som krävs för att köra på sydslingan. (Ordinarie pris 3750kr + 2400kr för certifieringen).

      Renaultklubben kommer ha sin bas i Ljugarn som tidigare år, med lite festligheter på kvällarna.
      Vi får även rabatterat pris på båten det är OK att boka båten någon dag före och efter om du kanske vill ha en minisemester på ön?
      Rabattkod från Destination Gotland fås på PM efter anmälan.

      Banan: Världens längsta racebana med “moderns standard” som de själva säger. Man behöver ej vara proffs för att köra på banan, utan även nybörjare är välkomna! Du kör på banan på egen risk. Se https://gotlandring.com/ för mer info.
      Presenning i depån: En presenning som inte släpper igenom olja/vätska duger gott.

      Bas för träffen är Ljugarn som ligger vid havet på östsidan 45 km från Visby.
      I Ljugarn finns olika möjligheter att boka boende, vandrarhem, stugor eller varför inte tälta?

      Grovplanering.
      Fredag 20:e Turist på ön, mingel – meck – däcksparkning på Peters tomt i Ljugarn.
      Lördag 21:e Gotland ring 09-17, middag ca 19:30.

      Vi använder denna tråd för snick-snack och frågor!

      Så här gör du för att hänga med:

      Anmälan görs i denna tråd: https://subaruclub.se/forums/topic/anmalan-gotland-ring-lordag-21a-maj-2022/

      Pris vid anmälan innan 31/3: 2500kr
      Vid anmälan 1/4 – 30/4: 3000kr
      Vid anmälan 1/5 – 21/5: 3750kr

      Båtbiljett bokas på Destination Gotland: http://www.destinationgotland.se
      Du erhåller rabattkod via PM efter att vi fått in betalningen för träffen på klubbkontot.
      Information från Destination Gotland:

      Gå in på http://www.destinationgotland.se . På fösta sidan klickar du på ”Boka färja”. I nästa fönster väljer du varifrån du vill åka samt vilka datum. Under datumrutorna står det ”Jag har en Kampanjkod”, klicka där och fyll i koden (OBS! Kod fås efter anmälan!) och klicka sedan på ”OK”.
      Välj hur många resenärer du vill boka för samt om du har något fordon med dig. Klicka på fortsätt.
      Det gulmarkerade priset är lägsta priset för respektive dag, (om inget gulmarkerade pris visas finns för tillfället inget kampanjpris tillgängligt för den aktuella avgången) Klicka på den avgångstiden du vill boka. Sedan väljer du om du vill ha en Mini biljett (som inte är om- eller avbokningsbar) eller en Flexi biljett (som är om- och avbokningsbar) och sedan på vilket komfortalternativ du vill ha. Klicka sedan på ”Fortsätt” Slutför sedan bokningen genom att gå vidare till steg 3 och 4.

      Du bokar själv ditt boende:
      Pensionat Lövängen erbjuder fina 4 bädds stugor med kök och badrum mitt i byn nära till allt, självhushåll.
      Kika på hemsidan: http://www.pensionatlovangen.se. Rabattkod: renault
      Det finns även en vacker camping vid havet för den som vill campa. Även vandrarhemmet Koburg.
      Mer info om boende här:

      Välkomna önskar Swedish Subaru Club och Club Renault Sverige!

      #295661
      Thornblom
      Deltagare

        Bokat båten från Nynäs klockan 11:25 på fredagen 🙂

        #295872
        Sandström
        Keymaster

          Fränt! åker en vecka innan 😀

          #297715
          Markus
          Deltagare

            Båt på fredag kväll från Nynäshamn, tillbaka söndag kväll. Boendet blir i år i Ljugarn på hotellet, istället för Visby som förra året 🙂

            Ska bli kul, men nu måste bilen bli klar 😀

            #297758
            Thornblom
            Deltagare

              Båt på fredag kväll från Nynäshamn, tillbaka söndag kväll. Boendet blir i år i Ljugarn på hotellet, istället för Visby som förra året 🙂 Ska bli kul, men nu måste bilen bli klar 😀

              Samma här.. Väntar på att Haltech skall returnera min ECU. Fick skicka in på reparation pga ”Internal Memory Fault”. Hyffsat stressad 😅

              #297779
              Markus
              Deltagare

                Båt på fredag kväll från Nynäshamn, tillbaka söndag kväll. Boendet blir i år i Ljugarn på hotellet, istället för Visby som förra året 🙂 Ska bli kul, men nu måste bilen bli klar 😀

                Samma här.. Väntar på att Haltech skall returnera min ECU. Fick skicka in på reparation pga ”Internal Memory Fault”. Hyffsat stressad 😅

                Ajdå, vad har du gjort med den? 😂😂 min garagekompanjon väntar på retur av en TCA-box som var för dåligt kalibrerad men det är inte lika väsentligt som en ECU 🙂

                Min bil rullar och går så egentligen är det jag gör nu mest av villhöver-karaktär och borde vara klart om någon vecka eller två 🙂 Skulle ha bytt turbo, byggt ny downpipe och lite annat men allt jag beställde i oktober har inte kommit än pga lite strul med felleverans. Väntar på avgasflänsoch v-band från Tial i USA fortfarande. Inte helt kört än men behöver komma snart om det ska vara någon idé att köra igång…

                 

                #297827
                Thornblom
                Deltagare

                  Ajdå, vad har du gjort med den? 😂😂 min garagekompanjon väntar på retur av en TCA-box som var för dåligt kalibrerad men det är inte lika väsentligt som en ECU 🙂 Min bil rullar och går så egentligen är det jag gör nu mest av villhöver-karaktär och borde vara klart om någon vecka eller två 🙂 Skulle ha bytt turbo, byggt ny downpipe och lite annat men allt jag beställde i oktober har inte kommit än pga lite strul med felleverans. Väntar på avgasflänsoch v-band från Tial i USA fortfarande. Inte helt kört än men behöver komma snart om det ska vara någon idé att köra igång…

                  Fick svar från dom idag, det visade sig vara en trasig NVRAM minnesbank, vilket förklarar varför felet var så intermittent.  De har skickat en ny nu i vilket fall, så det hinner lösa sig 🙂
                  Ja det har varit stökigt med leveranser utifrån Europa generellt senaste året, men hoppas du hinner fåt det 🙂

                  #299891
                  roadtip85
                  Keymaster

                    Vilka fler åker 11.25-båten från Nynäshamn? Ska vi sammanstråla någonstans innan så bilarna får mysa tillsammans på båten?

                    #299899
                    Thornblom
                    Deltagare

                      Vilka fler åker 11.25-båten från Nynäshamn? Ska vi sammanstråla någonstans innan så bilarna får mysa tillsammans på båten?

                      Vi är 3 bilar som åker från Värmdö och tar också 11.25 båten. Kan väl mötas upp i Nynäshamn innan. Vet inte vad en bra tid är, men 10.25 kanske räcker?

                      #300442
                      perallo
                      Deltagare

                        Hej

                        Jag kommer inte kunna följa med till Gotland då bilen inte hinner bli klar. Så om det finns någon som vill ta min plats så finns det möjlighet

                        Hälsningar Per Allo

                        #300472
                        Koffe
                        Keymaster

                          Trist!

                          Testa att lägga ut en blänkare i Facebook-gruppen också?

                          #300484
                          roadtip85
                          Keymaster

                            Hej på er
                            Snart är vi där kul!

                            Några praktiska saker:
                            På Gotland ring :
                            I vanlig ordning presenning att ha bilen på i depån. Vi står vi på samma ställe som förra året (gamla depån).
                            Vi som anmält oss hos SSC först och sedan de från Club Renault – ni som är först på plats styr upp detta.

                            09.00 Registrering
                            09.30 Track Safety Tour
                            10.00 Körning påbörjas (kan köras i separata pass med hastighets- eller märkesgrupper, mot slutet av dagen troligtvis open pit lane)
                            12.30 Paus inför lunch för de som vill
                            13.30 Körning fortsätter
                            17.00 Avslut för dagen

                            Mat på Gotland ring :  Förhoppningsvis kommer en Foodtruck  med Thai meny  stå på plats men inte till 100%  klart att det blir av.

                            För oss som bor i Ljugarn kommer Lilla trädgården ha öppet för oss Fre-Lör-Sön.
                            Sen har Peter hos Renaultklubben bjudit in till häng i hans garage på kvällen.

                            Vi ses där!
                            /Anders Botnen Swedish Subaru Club

                            #300723
                            roadtip85
                            Keymaster

                              Vilka fler åker 11.25-båten från Nynäshamn? Ska vi sammanstråla någonstans innan så bilarna får mysa tillsammans på båten?

                              Vi är 3 bilar som åker från Värmdö och tar också 11.25 båten. Kan väl mötas upp i Nynäshamn innan. Vet inte vad en bra tid är, men 10.25 kanske räcker?

                              Vi ses vid Lidl-parkeringen 10.25! 🙂

                              #300852
                              Thornblom
                              Deltagare

                                Tack för en grym dag, hoppas vi kan fortsätta med detta kommande år. Definitivt en höjdpunkt 🙂

                              Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.