Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1177
    Sasse
    Deltagare

      Funderar på att köpa mig en GPS navigator. Någon som har några erfarenheter av en relativt liten och bra navigator till rätt pris? Är inte intresserad av någon 5000 kronors navigator, så viktigt är det inte 🙂

      #43102
      jonke
      Deltagare

        Jag köpte mig en Navman ICN530 i våras och är grymt nöjd! Köpte den då för 3600, kanske får man den billigare idag. Den är liten, tunn med allt innehåll som man förväntar sig av en navigator. (inget blåtand el. mp3 men det finns ju i alla andra prylar idag). Du kan lägga in rutten genom att flytta runt kartan på skärmen och visa vilken väg du vill att den ska välja, eller bara skriva in adress eller välja nån utav dom tusentals POI’s som redan är inlagd. Ett hett tips är att ladda ner alla fartkamerornas positioner och ställa in alarm 🙂

        #43098
        down_the_drain
        Deltagare

          Rättså lätt va idag tycker jag.Mio C710,bra navigering + bluetooth för mobilen..

          /P

          #43097
          SecretAgentMan
          Deltagare
            #43101
            Sasse
            Deltagare

              MP3 i en GPS/navigator fyller ingen som helst funktion för mig. Bluetooth kanske, men knappast nödvändigt för min del.

              Kikade lite på Navman 530, kollade även på 520. Dom ligger bra till i prisklass och fyller de funktioner jag letar efter.
              Såg även på några Garmin den mindre, populära modellen. Men dom verkade ärligt talat rätt epiga. Sen var det lite väääl liten skärm.

              Den du har till salu SAM verkar ju fin, men nästan lite väl “high tech”. Klarar mig med en “snålare” modell 🙂

              #43100
              Nikke McRae
              Deltagare

                Navman är riktigt bra. Har en sånn fast 510:an (samma som 520 fast silver).
                Lätt o ställa in vilket perspektiv & zoom man vill se.
                Sökning eller bara peka på kartan vart du vill ta dig. 🙂
                Lätt o lägga in hastighetskameror och andra POI (points of interest).

                #43099
                FeA
                Deltagare

                  Ska du ha dom bästa kartorna så är det uten tvekan Garmin som gäller.

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.