SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Gram Lights 57F till STi Pro Drive -02

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Matz
    Deltagare

Jag håller på och letar efter fälgar till min Impreza WRX STi Pro Drive -02 och har fastnat för Gram Lights 57F. Problemet är att jag inte vet om dessa fälgar passar min bil; rent generellt verkar det vara klurigt att hitta några som både klarar bromsoken fram samt som inte heller riskerar slå i hjulhusen. I just det här fallet har jag varit i kontakt med Advanced Performance Products (http://www.advan.se) men de kan inte lova att fälgarna inte slår i hjulhusen. Tilläggas bör att jag inte får skicka tillbaka fälgar som eventuellt inte skulle passa. Det känns ju lite vanskligt eftersom det rör sig om ganska mycket pengar…

Finns det någon här som har erfarenhet av Gram Lights 57F (18″ med bredd 7,5″, det verkar inte finnas med 7″-bredd av just den modellen) och kanske vet om dem passar min bil?

Jag har kollat runt här på forumet som en tok efter förslag på fälgar som skulle kunna passa; jag har väl fått lite bättre hum om vilka fälgar man ska se upp med och vilka som borde passa. Ni som vet med er att en viss typ av fälg passar till STi-02 får jättegärna skriva vilka dessa fälgar är! 🙂

Är tacksam till alla förslag och idéer,
      med vänlig hälsning,
      /Mats.

Blocken
      Deltagare

Hmm, vet ingen i Sverige som testat denna kombination – kolla därför på Scoobynet, där är säkert nån som provat…

Good luck! 🙂

Mvh Blocken

…………………..
        Thai-Perr

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.