SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Grenrör….

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1872
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Halloj!

    Jag har fått bra kontakt med en kille i Kanada som pillar med lite av varje….iON Performance. Han tillverkar DUKTIGT fina grenrör till Imprezan, och de hamnar hyfsat rätt i pris med…

    Någon som är intresserad?

    Högglanspolerat rostfritt av värsta sort, 4-2-1, eller 4-1 kollektor (4-1 för toppeffekt, 4-2-1 för brett register), perfekt matchade till avgasportarna, verkligen inga genvägar har tagits – de är utan jämförelse de finaste jag sett hittills.

    Hans listpris är 1195 USD, men det går säkerligen at göra något på….naturligtvis tillkommer det tull och frakt, men det finns sätt att lösa det på.

    Jag skall nog ha ett 4-1 om ekonomin tillåter…

    /J

    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

    Banträffsansvarig SSI

    #47463
    Lasse
    Deltagare

    Jäklar pöjk, vilka kontakter du har över hela världen! Du får tag på både det ena och det andra. 🙂

    #47455
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Man är ‘la aktiv i “kretsarna” – vi håller på att dra igång en hemlig liten klubb…lite inbördes beundran liksom. 😀

    “Whoa – look at that FO huge turbo he’s got….bet it gives a real WALLOP”

    😉

    Bilder kommer straxt på skönheterna, det finns till pre-bugeyes, och post-bugeyes.

    /J

    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

    Banträffsansvarig SSI

    #47456
    SecretAgentMan
    Deltagare

    http://jerry.impreza.nu/data/4-1.jpg

    Mmmmmm…..detta är 4-1 varianten för toppeffekt.

    /J

    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

    Banträffsansvarig SSI

    #47464
    Lasse
    Deltagare

    Hehe, jag anade att det var något sådant, klubb för inbördes beundran. 😀 Det ser oförskämt snyggt ut, precis som en prydnad som man kan ha i bokhyllan. Bra jobbat Jerry, fram med fler saker bara. 🙂

    #47459
    Allan
    Deltagare

    Jag har inte riktigt fattat vad ett grenrör är eller har för funktion. Är det samma sak som downpipe eller? Isf var den j***igt dyr.

    Någon som kan upplysa mig?

    /Allan

    #47458
    Practos
    Deltagare

    Jerry, tappar man boxer mullret med denna konstruktion på grenröret ?

    #47462
    TommyA
    Deltagare

    För fan grabbar!!
    Varför höpa billiga kopior när det finns HKS?!! 🙂

    //T

    http://www.blyfot.nu

    #47457
    SecretAgentMan
    Deltagare

    Billiga kopior? 😉 Jo tjena… 😀

    Japp, man tappar en del av det feltaktande boxermullret…ljudet går över till lite WRC-ton, och framför allt så flödar det en smula bättre än originalröret.
    Med lägre mottryck, lägre avgastemperaturer, och man kan pilla på lite mer förtändning.

    Asballt.

    /J

    Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

    Banträffsansvarig SSI

    #47460
    Raffe
    Deltagare

    >Jag har inte riktigt fattat vad ett grenrör är eller har för funktion.
    >Är det samma sak som downpipe eller? Isf var den j***igt dyr.
    >
    >Någon som kan upplysa mig?
    >
    >/Allan

    Nej ett grenrör är inte samma sak som en downpipe, det är mycket mer avancerat, speciellt på imprezan, en downpipe är röret som går ner från turbon och vidare till avgassystemet och som orginal innehåller en katalysator. har ju inget att göra som vanligt så…:
    http://medlem.spray.se/organix/ssi/sa_ere.jpg

    #47465
    Bobbo
    Deltagare

    LAST EDITED ON Jun-28-02 AT 09:30PM (GMT)
    9-valve är det den nya modellen eller?? 🙂
    Den där SAAB-en?? ser att som om den har fått bekänna färg tycker jag… Fram med korven grabbar, nu grillar vi!! 🙂

    #47466
    Bobbo
    Deltagare

    Jag har förstått att downpipen är ganska underdimensionerad original, men hur är det egentligen med grenröret, är det så att säga nån prioritet på att byta det om man går i trimtankar, eller ska man vänta med att byta det tills man har skruvat på lite mer grejor?

    #47461
    Raffe
    Deltagare

    Det är väl som på radiostyrda bilar, om man köper ett avstämt avgassystem till dom har dom mer kraft över ett breddare register, kan tänka mig att det har samma effekt på bilar?!

    (självklart stor skilnad mellan 2 takt och fyrtakt, fyrtakt=minsta möjliga mottryck=mer effekt)

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.