Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1872
    SecretAgentMan
    Deltagare

      Halloj!

      Jag har fått bra kontakt med en kille i Kanada som pillar med lite av varje….iON Performance. Han tillverkar DUKTIGT fina grenrör till Imprezan, och de hamnar hyfsat rätt i pris med…

      Någon som är intresserad?

      Högglanspolerat rostfritt av värsta sort, 4-2-1, eller 4-1 kollektor (4-1 för toppeffekt, 4-2-1 för brett register), perfekt matchade till avgasportarna, verkligen inga genvägar har tagits – de är utan jämförelse de finaste jag sett hittills.

      Hans listpris är 1195 USD, men det går säkerligen at göra något på….naturligtvis tillkommer det tull och frakt, men det finns sätt att lösa det på.

      Jag skall nog ha ett 4-1 om ekonomin tillåter…

      /J

      Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

      Banträffsansvarig SSI

      #47463
      Lasse
      Deltagare

        Jäklar pöjk, vilka kontakter du har över hela världen! Du får tag på både det ena och det andra. 🙂

        #47455
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Man är ‘la aktiv i “kretsarna” – vi håller på att dra igång en hemlig liten klubb…lite inbördes beundran liksom. 😀

          “Whoa – look at that FO huge turbo he’s got….bet it gives a real WALLOP”

          😉

          Bilder kommer straxt på skönheterna, det finns till pre-bugeyes, och post-bugeyes.

          /J

          Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

          Banträffsansvarig SSI

          #47456
          SecretAgentMan
          Deltagare

            http://jerry.impreza.nu/data/4-1.jpg

            Mmmmmm…..detta är 4-1 varianten för toppeffekt.

            /J

            Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

            Banträffsansvarig SSI

            #47464
            Lasse
            Deltagare

              Hehe, jag anade att det var något sådant, klubb för inbördes beundran. 😀 Det ser oförskämt snyggt ut, precis som en prydnad som man kan ha i bokhyllan. Bra jobbat Jerry, fram med fler saker bara. 🙂

              #47459
              Allan
              Deltagare

                Jag har inte riktigt fattat vad ett grenrör är eller har för funktion. Är det samma sak som downpipe eller? Isf var den j***igt dyr.

                Någon som kan upplysa mig?

                /Allan

                #47458
                Practos
                Deltagare

                  Jerry, tappar man boxer mullret med denna konstruktion på grenröret ?

                  #47462
                  TommyA
                  Deltagare

                    För fan grabbar!!
                    Varför höpa billiga kopior när det finns HKS?!! 🙂

                    //T

                    http://www.blyfot.nu

                    #47457
                    SecretAgentMan
                    Deltagare

                      Billiga kopior? 😉 Jo tjena… 😀

                      Japp, man tappar en del av det feltaktande boxermullret…ljudet går över till lite WRC-ton, och framför allt så flödar det en smula bättre än originalröret.
                      Med lägre mottryck, lägre avgastemperaturer, och man kan pilla på lite mer förtändning.

                      Asballt.

                      /J

                      Subaru – The Beauty of All Wheel Drive

                      Banträffsansvarig SSI

                      #47460
                      Raffe
                      Deltagare

                        >Jag har inte riktigt fattat vad ett grenrör är eller har för funktion.
                        >Är det samma sak som downpipe eller? Isf var den j***igt dyr.
                        >
                        >Någon som kan upplysa mig?
                        >
                        >/Allan

                        Nej ett grenrör är inte samma sak som en downpipe, det är mycket mer avancerat, speciellt på imprezan, en downpipe är röret som går ner från turbon och vidare till avgassystemet och som orginal innehåller en katalysator. har ju inget att göra som vanligt så…:
                        http://medlem.spray.se/organix/ssi/sa_ere.jpg

                        #47465
                        Bobbo
                        Deltagare

                          LAST EDITED ON Jun-28-02 AT 09:30PM (GMT)
                          9-valve är det den nya modellen eller?? 🙂
                          Den där SAAB-en?? ser att som om den har fått bekänna färg tycker jag… Fram med korven grabbar, nu grillar vi!! 🙂

                          #47466
                          Bobbo
                          Deltagare

                            Jag har förstått att downpipen är ganska underdimensionerad original, men hur är det egentligen med grenröret, är det så att säga nån prioritet på att byta det om man går i trimtankar, eller ska man vänta med att byta det tills man har skruvat på lite mer grejor?

                            #47461
                            Raffe
                            Deltagare

                              Det är väl som på radiostyrda bilar, om man köper ett avstämt avgassystem till dom har dom mer kraft över ett breddare register, kan tänka mig att det har samma effekt på bilar?!

                              (självklart stor skilnad mellan 2 takt och fyrtakt, fyrtakt=minsta möjliga mottryck=mer effekt)

                            Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.