Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #11115
    Toni
    Deltagare

      Rallyt i Nya Zeeland anses av många som det bästa grus-rallyt. Det är snabbt och inte en massa stenar och potthål. Med andra ord är det fritt fram att KÖRA så hårt tygen håller. Vad ska man då säga när Solberg på sträcka efter sträcka slår Mäkinens sträcktider?
      Jag har sett samma tendens hela säsongen dessutom, både på asfalt och grus. Solberg har haft en massa mekaniska problem och ibland snurrat onödigt vilket hindrat honom fån fler pall-placeringar. Mäkinen har dock även förutom mekaniska problem endast haft 2-3 rallyn där han ens haft CHANS att stå på pallen. Solberg är helt enkelt snabbare än Mäkinen. Jag tror mer och mer att det var ett misstag av Subaru att tro att Mäkinen kan bli världsmästare igen. Har personligen samma känsla för Mäkinen som för Sainz: de kan vinna något rally men vinner aldrig mer VM!

      Grönholm, Burns, McRae är mina VM-aspiranter med Solberg och Märtin som outsiders om de lyfter sig ett snäpp till. Därmed tror jag också att Subaru gjorde en miss som inte passade på att snappa upp McRae utan lät honom gå till Citroen. Men förhoppningsvis misslyckas McRae hos Citroen och då även Mäkinen bara har 1 år kvar på sitt kontrakt hos Subaru så finns chansen att byta Mäkinen mot McRae inför 2004.

      Nu hoppas jag förstås att jag har FEL om Mäkinen och att han kan bevisa det nästa år!

      #121585
      Niklas
      Deltagare

        Läste topicen i denna tråd och fick även en glimt i Metro “Grönholm världsmästare i rally-VM” innan jag hunnit se dag två och tre. Såg Eurosports 1h sändning på tisdagmorgonen för att jag inte skulle bli berövad fler grejjor… 🙂

        Håller med om Mäkinen grejen. Han är lite pasé, tyvärr. Hade varit skoj för honom att avsluta med vinst. Han skulle lagt av samtidigt som hans gamla kartläsare gjorde det, efter att han fick ny co-driver så har det väl börjat gå utför. Solberg har lite kvar att lära, men nu senast var det bara för jävligt att motorn skulle gå sönder så sent…
        Angående McRae tror jag Subaru missade honom då checken från Citroen var större. Alternativt att Colin inte ville vara i samma team som Mäkinen och Solberg. 😮

        Skall bli lite intressant att se om 206orna är lika överlägsna 2003 som de varit i år. Det är ju nästan F1 över det hela när Ford + Subaru (2an och 3an) har mindre poäng än fransoserna… :p

        http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif Subaru – All we’ll drive! http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif

        #121586
        Niklas
        Deltagare

          Hmm, detta har jag nog missat? Vad är dispens? Peugeot har ju själva dementerat att de kommer köra 307an som WRC istället för 206an. Kan du skriva lite mer eller slänga upp en länk?

          http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif Subaru – All we’ll drive! http://subaru.frontnet.org/images/dump/smiley/other/alien.gif

          #121582
          Toni
          Deltagare

            Samma visa återigen efter dag 1 i Australien:
            Solberg konsekvent snabbare än Mäkinen.

            #121584
            FLeXible
            Deltagare

              >Samma visa återigen efter dag 1 i Australien:
              >Solberg konsekvent snabbare än Mäkinen.

              Heia Norge i rødt, hvitt og blått! 😀
              8 år i Norge har satt sina spår.. hehe.
              Solberg kör bra men är lite ivrig, vänta ett par år när han har fått lite mer erfarenhet så tror jag faktiskt vi har en potensiell VM-vinnare.

              //Chris

              #121583
              ExOrdis
              Deltagare

                LAST EDITED ON Oct-13-02 AT 01:42AM (GMT)
                Eftersom 206:an åker WRC på dispens så lär det bli intressant nästa säsong när fransoserna troligtvis får börja köra på samma villkor som övriga WRC-team i den något större 307-modellen.
                Förmodligen kommer det att se lite annorlunda ut i resultatlistorna då… 😉

                “The 180 BHP Super 206 will be available in the end of 2002, only as 3-door model as a limited edition, 3000 only. Price in Germany EUR23000. Seems to be a FIA homolation-special (like the GT, big bumpers, so: exactly 4 meters) for the 2003 WRC rally-version.”

                Det är ju bra att det går att förlänga bilen till FIA kravet på 4000 mm med spoilerkit. Speciellt bakspoilern brukar ju sitta fast länge på 206…

                Motorn är dessutom snart uträknad i 206:an…

                http://www.worldrallynews.info/cgi-bin/viewnews.cgi?newsid1034158541,99772,

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.