Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1782
    Gilarski
    Deltagare

      Vet inte vart denna insändare ska ligga, så fltta om det är fel. 🙂

      Har varit i kontakt med en Tysk firma gällande motorhuv i glasfiber till Classic (GC). Inkl. frakt ligger den på 3 laxar, nu tänkte vissa, måste vara skit, Seibon kostar ju 8 lax i EU, minst.

      Säljaren säger såhär:

      Hi,
      Yes it`s for all classic models. scoop hole has to be cut out as this is how it comes of the mould. Realy easy and quick job. All the fixings are like in original bonnet as this is a 100% copy of it. You will fit your lock and hinges without a problem.
      Please visit our official website for more stock and prices in euro. Prices are a bit lower than on eBay and shipping is just 50 euro not 60 pounds.Paypal available.

      Thanks,
      Thomas
      ———————————————————————

      Jag hittade den via

      http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140386533840&ssPageName=ADME:X:RTQ:GB:1123

      Men som sagt, den är billigare om man köper via deras hemsida. Jag är sugen på denna huv skall erkännas men vill kolla om fler vill haka på. Det är ingen brådis för min del, men jag vill lägga en order innan semestern, säg V25 senast.

      Maila eller hojta om ni är sugna.

      #46848
      Gilarski
      Deltagare

        Du har inte kollat vad en org aluhuv kostar? Jag har för mig att den inte var så jätte farligt dyr, och väger väll ungefär samma eller mindre än den där glasfiberhuven. 🙂 Jag är sugen på aluhuv! :7

        Hehe, har hittat endel av dessa i UK. Man kan få en för ~1500 kr. (beror på hur många som budar på Ebay). Det är dock nästintill endast privata säljare och tyvärr är jag lite skeptisk till dessa. Därtill, på ‘shipping’ står det antingen; UK only eller Pickup only. Man kan säkert tjöta med nån och skicia hit den, men jag har inte försökt. 🙁

        Bra exempel:

        http://cgi.ebay.co.uk/SUBARU-IMPREZA-STI-RA-V-2-ALUMINIUM-LIGHTWEIGHT-BONNET_W0QQitemZ310206243771QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item4839bba3bb

        #46846
        Turbovin
        Deltagare

          Kan du inte höra med Grade A? Borde ju inte va några problem då de sitter på alla WRX från Japan, inte bara STI. Original aluhuv alla dar i veckan före en sketen glasfiberhuv med sunkig passform för övrigt 😉

          #46849
          Gilarski
          Deltagare

            Kan du inte höra med Grade A? Borde ju inte va några problem då de sitter på alla WRX från Japan, inte bara STI. Original aluhuv alla dar i veckan före en sketen glasfiberhuv med sunkig passform för övrigt 😉

            Ok, tack för tipset 🙂 skall kolla med dem. De alubuvar jag hittills hittat är före 96 & då ser huven lite annorlunda ut runt lysena vet jag.

            #46850
            Gilarski
            Deltagare

              Ännu en men som sagt, inte rätt ‘nos’ 🙁

              #46847
              Zetterlund
              Deltagare

                tips! ta kontakt med GolDog här på forumet .. han har “rätt” nos på sin .. och han kör med alu huv… han vet vart man får tag på dem 😀

                #46851
                Gilarski
                Deltagare

                  Tackar, ska kolla med honom.

                  🙂

                Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.