SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Grus i Sido kjolarna.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 27 totalt)
  • Författare
    Phille
    Deltagare

Jag körde av vägen en månad sedan och gled lite fint på en grus vall.
      och nu när man svänger lite kraftigare så låter det som jag har massa grus i sidokjolarna.
      Hur får man av dessa enklast utan att försöra något?

Tackar för tips och ev lösningar.

/mvh Phille

Phille
      Deltagare

Trevligt trevligt 🙂

mjo det får vi ordna.
        bara skicka pm via gotlandrace.com så vet jag när du är nere. 😉

/mvh Phille

Niklas
        Deltagare

>När du skruvat av dessa så sitter det på clips, dra rakt ut!!

Bye bye, Mr clips… 😀

Verkstan som tog av kjolen på min hade sönder några clips. Om detta bevisar deras inkompetens eller clipsens tålighet låter jag vara osagt.

Ta det lugnt, var försiktig och lacka skiten när den ändå är av (om den inte är lackad), lycka till…

Motin
          Deltagare

*gulp* ska försöka mig på att montera av mina sidokjolar ikväll 🙁 hehe. Nån som vet hur man får loss de på bakre kofångaren utan att ha sönder något ? Har skruvat dän 1 skruv på vardera sida men de verkar sitta med ytterligare nån plastplugg av något slag…

Tacksam för HJÄÄÄÄLP !

Niklas
            Deltagare

Får väl hoppas att ”sidokjolarna” inte inkluderar bakkjolarna för det är de som är jävliga att få av. Sidokjolarna är relativt enkla men räkna med att några clips kommer gå sönder. x(

Motin
              Deltagare

Vad har jag gett mig in på … !

Verkar vara ett himla slit bara för att ”lacka ner” kjolarna detta ;(

syke
                Blockerad

Jag kan trösta dig med att jag har fått av och på sidokjolarna ett par gånger, utan att förstöra allt för mycket. Kommer dock inte ihåg exakt hur man gjorde 🙂

Motin
                  Deltagare

Hur löste de på verkstaden bakkjolarna sedan då ? Dit med annan skruv bara ? Måste ju få dän skiten så jag får hela bilen BLÅ 🙂

Motin
                    Deltagare

Syke, tacksam om du har några hyvens tips till mig då :), vill ju inte gå o bli helt clipslös hehe

syke
                      Blockerad

På sidokjolarna är det bort med skruvarna som gäller .. sen sitter de inte särskilt hårt (gjorde inte det på min iaf). Clipsen minns jag inte riktigt hur dom satt, men om man drar lite och försöker känna efter så brukar det gå bra.

”Baksidokjolarna” var lite värre, men de gick bra också. Otroligt mycket pill att få tillbaka dom ordentligt. Kommer absolut inte ihåg hur dom satt heller. Bara att vi hissade upp bilen och låg under, så vi såg hur de skulle lossas.

Motin
                        Deltagare

Ok, jag får prova .. man tackar för infon iaf.

Niklas
                          Deltagare

Problemet är att bakdäcken sprutar in en massa skit i kjolarna där bak. Där sitter en metallskruv i metallfäste och det blir ”sådär bra” efter några års behandling av grus, vatten och salt.

När jag fick mina kjolar tillbaksatta så satte verkstan dit nya fästen, skruvar och clips.

MickeM
                            Deltagare

Haha, att få bort de bakre corner spitters’erna går med fula ord, men att få dit dem krävdes SAOL för att utöka ordförrådet. Man var rädd att lacken skulle falla av (vilket den inte gjorde för mig, phust). Dessutom skulle de ju fästas på de innersta spåren (vilka man ser när allt är borta). Men om nån står och håller i bilen så går det bra… 😛

Det jag tappade bort när jag tog bort sidokjolarna var alla de tunna fina gummibrickorna som är mellan bil och kjol för att förhindra nåt väsentligt. Men dom gjorde man nya av cykelinnerslangsgummi. Jag sprutade också på en fin hinna med en kladdig rostskyddslösning på sprayburk (vad dom nu heter) på bilen där kjolarna sitter, i fall att.

/MickeM

Niklas
                              Deltagare

>Haha, att få bort de bakre corner spitters’erna går med fula
                                >ord, men att få dit dem krävdes SAOL för att utöka
                                >ordförrådet.

😀 😀 😀 😀 😀

Pontus_GT
                                Deltagare

Jag tycker att du skall ta av bakkofångaren. Det tjänar man på…både i tid och i svordommar. Då ser man hur det sitter också. Tar en kvart att ta av bara så det är det värt. Bra om man är två när man lyfter av den bara. Sitter med 6 bultar under, 17 tror jag. Sen sitter det två skruvar på sidorna. Efter det är det bara att dra ut och glöm inte nummerplåtsbelysningen.

Så hade jag gjort…lycka till hur du än gör.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 27 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.