SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Grus i Sido kjolarna.

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
  • Författare
    Motin
    Deltagare

Toppen tack Pontus, ska kika på detta till helgen 🙂 !

Motin
      Deltagare

Haj

Har nu fått av sidokjolarna m.m men bakkjolarna kvarstår.
        Har fått bort 1 skruv vid innerskärm samt 1 plugg under kjolarna på vardera sida. MEn de sitter som berget i själva böjen…
        Hur f-n får man bort dem ?

Nån som kan ?

Niklas
        Deltagare

Det sitter en skruv precis i böjjen som sitter i ett stag eller nått i den stilen. Den kan sitta riiiiktigt hårt då fäste och skruv är metall om jag inte minns fel och inte av den rostfria varianten.

EDIT: Kolla Scoobynet om där finns nån tutorial.

Motin
          Deltagare

Känns bökigt att ta bort hela kofångaren… har försökt komma åt skruven på insidan i böjen men det är stört omöjligt att vrida om den.. Vilket otroligt dumt ställe att sätta en skruv hehe..

Får väl kanske montera av kofångaren ändå… 🙁

Niklas
            Deltagare

Ingen har sagt att det är direkt lätt att få bort den där skruven. 😉

Ett tips kan vara att ta i rejält och få bort skruven utan förhoppning om att få dit den igen. Kjolen sitter bra ändå med skruvarna på sidorna och eventuellt med en buntbandslösning på mitten ”made by Motin”.

Motin
              Deltagare

Tack Alien o alla ni andra givetvis.
                Ska ge mig in på steg 2 i operation ”tvinga bort skruvjävel”

Niklas
                Deltagare

Den kända ”plan B”. 😀

Så länge allt ser bra ut från utsidan så kvittar det vad du förstört och hur du fäst kjolen och fästena på insidan.

Motin
                  Deltagare

Ville bara meddela att jag monterade av bakre kofångaren och lyckades skruva lite på ”skruvarna från HELL” och sen skjuter man bara lite på bakkjolarna så lossnar de.. för de satt i nåt spår med nån bricka på.

Men alltså h-vlete vad det tog tid innan jag fattade att min kofångare satt fast med en skruv i bagageutrymmet på höger sida.. !

Nu har jag lyckats iaf !

Bilder på mitt projekt kommer 🙂 (om det nu e nån som e intresserad av att se nylackerade kjolar för femtioelfte gången).

Trevlig helg

Pontus_GT
                    Deltagare

Grattis…det lättaste var allt att ta av va. Tjänar tid och ork 😉 😉

Hoppas det blir bra nu då!!

Kocken
                      Deltagare

Tja!!

Dom är bara att skruva av sitter på typ 7 skruv under och en i varje ända i hjulhusen. När du skruvat av dessa så sitter det på clips, dra rakt ut!!

Kommer ner till Gotland med rödingen i Juli då måste jag provåka din bil;)

Ha de gott

//Andreas

Motin
                        Deltagare

Please hjälp behövs… ska lämna kjolarna på lackering senast fredag eftermiddag o måste ha dem bortmonterade innan dess.. ;(

Manor
                          Deltagare

Har du tagit bort den bakre strötfångaren som Pontus tipsade om?

mvh Mats N

Visar 12 inlägg - 16 till 27 (av 27 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.