Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #610
    Henka
    Deltagare

      En WRX, typ ’01 är ju billigareän GT:n. Hur är det då – vilken köper man? Jag menar, nyare bil, snyggare (smakfråga!), mer hästar, mer komfort… Men – mindre prestanda, tyngre, fulare (smakfråga)… Hur står sig en WRX mot en GT??

      #39213
      Mujo84
      Deltagare

        tycker GT:n är snyggare (ser mer rally ut), plus bättre prestanda och bättre väghållning. Valet va givet! 😉

        //Mujo *Kör 97:a*

        #39208
        Wiklundh
        Deltagare

          Skulle köpt WRX för samma pengar som en GT -00.
          Typ en sådan som denna.

          http://www2.blocket.se/view/2714830.htm?l=0&c=1&city=0

          #39211
          Jensa
          Deltagare

            http://www.users.totalise.co.uk/~scoobydoo/imprezaweb/reviews/1stroadtest/index.html

            här är ett test när WRXen kom ut. På engelska dock 🙂

            har även en tvrip från första provkörningen, Oxå engelsk 🙂

            #39209
            Mr_Matte
            Deltagare

              Annars är min STI-03 te´salu…

              bmc99@hotmail.com

              http://www.impreza.nu/ssi2/expo/ssi397

              // Matte

              #39212
              Lefty
              Deltagare

                >tycker GT:n är snyggare (ser mer rally ut), plus bättre
                >prestanda och bättre väghållning. Valet va givet! 😉
                >
                >//Mujo *Kör 97:a*

                Är du säker på att det är bättre väghållning i GTn jämfört med WRXen ? 😉

                #39215
                Henka
                Deltagare

                  Kanske en knäpp fråga men. Kan nån säga mig vad dessa juveler kostar att försäkra? Om ni vet så vill jag ju också veta hur gammal ni är, var ni bor och hur många mil samt försäkringsbolag. Med dessa uppgifter kan jag inte sno era bilar men jag kan jämföra med vad de kostar för mig – hittar nämligen ingen WRX med regnummer som jag själv kan kolla upp…

                  #39207
                  OzO
                  Deltagare

                    Prova sök lite på forumet. Det finns 18-hundra trådar om försäkring och belopp (genrellt sett varierar det mellan 3000-25000:- :)), samt ett par trådar ang. skillnaderna mellan WRX och GT.

                    _______________________________________________________________________________
                    ::::: ssiwebmaster | “I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::

                    #39214
                    Mujo84
                    Deltagare

                      >>tycker GT:n är snyggare (ser mer rally ut), plus bättre
                      >>prestanda och bättre väghållning. Valet va givet! 😉
                      >>
                      >>//Mujo *Kör 97:a*
                      >
                      >Är du säker på att det är bättre väghållning i GTn jämfört
                      >med WRXen ? 😉

                      nje, jag chansade ;), men jag fick för mig att när bilsport körde den i superstage så fick den sämre tid iaf? (rätta mig om jag har fel), fast det e ju inte bara väghållning där, men en rätt stor del.

                      //Mujo

                      #39210
                      Micke81
                      Deltagare

                        Det stämmer att GT’n smiskade WRX’en runt superstage samt acctesterna 🙂 WRX’en fick dock bättre komfortbetyg…Men köper man en Impreza med komforttankar i bakhuvudet så är man ute på fel spår känns det som 😀
                        Men som alltid annars så hänger det oftast på föraren om bilen kan gå snabbt eller inte, så köp den bil du gillar mest utseendemässigt och börja träna så kommer du ändå kunna ratta ifrån motorstarkare bilar med sämre förare 😉

                      Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.