SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor GT laddar extremt mkt!

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Rapp
    Deltagare

Kom nyss hem från en kompis och jag kände att jag va tvungen att rasta subban rejält, det tråkiga med det va att laddet peakade på 1.4 på 5:ans växel! 😮 Slog genast av på gasen när varningslampan började lysa.. Drog en fullgas repa igen och samma sak hände sen sjunker den till ca 0.8 följt av att den går upp till 1.4 igen, det blev som att köra en jojo. Det sjuka är att den inte gick in i nödläge med fuelcut. Samma sak hände även på 4:an. Någon som kan hjälpa mig med mitt problem? Känns inte alls bra att den inte ens går in i nödläge.

Bilen är en GT -99 helt orginal förutom 2.5″ från katten (så vitt jag vet).

STIred
      Deltagare

Använd sökfunktionen och sök på svajande laddtryck till exempel. Du kommer hitta en del trådar med folk som upplevt liknande problem.

/r

roadtip85
        Keymaster

Det där är typ standard på bilar som bytt avgassystem.
          Installera tex en Dawes device och ställ in laddtrycket på det du vill ha.

Rapp
          Deltagare

Det där är typ standard på bilar som bytt avgassystem.Installera tex en Dawes device och ställ in laddtrycket på det du vill ha.

Den har orginal downpipe och detta kom nu, har haft bilen i snart ett år. Jag installerade en Dawes och då försvann det så det va nog magnetventilen (?) som spökade.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.