SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor GT Spec grenrör..

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Pirre
    Deltagare

Ser att Lateral samt Flat4 har GT Spec grenrör med up-pipe eller ja dem kallar dem för det iaf. Frågan är vilket av dem man ska ta? Samma lika? Vad man läst så verkar det vara GT Spec som är det som gäller, mest prisvärt.

/ Henrik

Turbovin
      Deltagare

Flat4 vill du nog inte handla av hur som helst 🙂

Pirre
        Deltagare

Vet vad du menar ;). Köpte ic´n därifrån och det gick ju bra, peppar peppar =). Har för mig att ”agentmannen” köpte från Mark men även att B20mannen köpte från flat4…så lite nyfiken på dessa om det e samma lika.

Dawn
          Deltagare

Har inget att säga om Flat4, men jag har ett GT spec och det har sprucket efter 5 års medelhård körning. Lite bana, lite strip och gatrace. Vet inte om det bara är jag som har haft problem med det, men jag köper inte ett sånt till. Kommer att lägga ner mer pengar för att få nåt som förhoppningsvis håller bättre. Nämnas bör kanske att jag har större turbo och lite andra pryttlar än standard… men ändå…

Fricke.w
            Deltagare

Tror inte gt spec är nå skit dock, är ju som så att rostfrit i allmänhet har en tendens att ta åt sig värme som en tok, och i å med de vidga sig och krympa om vart annat= sprikbildningar, därför man alldrig har rostfria ång ledningar på industrin tillexempel, för de blir bara mer problem än med svarta rör, så i praktiken så skulle ett svart grenrör hålla bätre i svetsar och material, men rosten tar de ju i stället 😉 så de är huget som stuket, men de är klart att just ett grenrör får ju mest stryck i värme och vibrationer.

Såg i alla fall på en sida, att wrc och gruppN bilarna kör med svart grenrör; och de finns nog en anledning till de 😉

Turbovin
              Deltagare

Jepp mitt Maxim Works sprack också och det är ingen billig skit precis. Så det får man nog räkna med till slut när det är rostfritt.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.