Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #286
    Imp
    Deltagare

      Nu har bilen startat med sina skumma knackningar igen. trodde förut att det va bromsarna som strula men nu när allt e bytt skivor osv så kan de ju inte vad det. nån som har någon idee om vad det kan vara? värkstan har inte lyckats hitta några problem men holler med om att nått inte e som det ska. dessa knackningar hörs bara ibland i främre delen av bilen bara i farter under 50 och det slutar knacka när man svänger.

      2. Nu dörjar det bli kallt ska iofs skaffa motor värmar sladd men men iallafall nu när jag ska starta bilen kall så e den väldigt seg. hela sommarn har det gått finfint men nu liksom låter inte startmotorn lika pigg längre. nån idee om vad det kan bero på?

      #36636
      Strat
      Deltagare

        2. Har du kollat batteriet? Brukar tappa mycket kapacitet då det blir lite kyligt. Mitt tvärdog i måndags morse då jag var lagom sen till jobbet… Sprang ner till macken på kvällen och köpte ett nytt helt enkelt. Startmotorn snurrade kvickare än på bra länge 🙂 Och, jag lovar, 0,2 sek snabbare till hundra oxå.

        Claes

        #36639
        Imp
        Deltagare

          ne inga race starter alls faktiskt. kanske ska tilläggas att det slutade knacka ett tag efter att jag bytt skivorna men nu e det tillbaka

          #36638
          dlehtihet
          Deltagare

            Snacka om tur att du fann felet. Menar, hur skoj är det att åka på E4:an en kväll och börja skratta för att “någon har tappat ett däck” som kommer rullande helt själv, för att sekunden senare finna att däcket tillhör den egna bilen (*Garv*)

            M v h

            Danne

            #36637
            ExOrdis
            Deltagare

              >Nu har bilen startat med sina skumma knackningar igen. trodde förut
              >att det va bromsarna som strula men nu när allt e bytt skivor osv så
              >kan de ju inte vad det. nån som har någon idee om vad det kan vara?
              >värkstan har inte lyckats hitta några problem men holler med om att
              >nått inte e som det ska. dessa knackningar hörs bara ibland i främre
              >delen av bilen bara i farter under 50 och det slutar knacka när man
              >svänger.

              Låter som att du kan ha lite “spel” i någon drivknut.
              Mycket racestarter från stillastående?

            Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.