› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Allmänt › handbroms lampan
- Detta ämne har 9 svar, 1,118 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 3 månader sedan av
specialized.
-
FörfattareInlägg
-
7 december, 2009 kl. 13:34 #1734
berne
Deltagarenotera i dag, att när man gasra på med bilen så tänds lampan för att handbromsen är dragen, å de är den inte testatde å bromsa å de var som vanligt,
kör man lungt tex 90 km/h på rak fin vägg så slocknar den, tips?
7 december, 2009 kl. 14:58 #46562Pasi_k
Deltagarenotera i dag, att när man gasra på med bilen så tänds lampan för att handbromsen är dragen, å de är den inte testatde å bromsa å de var som vanligt,kör man lungt tex 90 km/h på rak fin vägg så slocknar den, tips?
Kolla nivån på bromsvätskan..
7 december, 2009 kl. 15:03 #46568Gilarski
DeltagareNormalt, hur långt behöver du dra handbromsen innan lampan tänds. Om det är tight så kan detta vara anledningen & har då inget att göra med hastighet etc.
Om du har nåt jordfel kan signalen från sensorn ändras med olika rpm, under förutsättning att spänningsregulatorn i bilen inte håller spänningen på exakt 12V så att säga. (Normalt varierar spänningen något med rpm).
7 december, 2009 kl. 16:57 #46566Christian S
Deltagarenotera i dag, att när man gasra på med bilen så tänds lampan för att handbromsen är dragen, å de är den inte testatde å bromsa å de var som vanligt,kör man lungt tex 90 km/h på rak fin vägg så slocknar den, tips?
håller med Pasi, garanterat för lite bromsvätska i behållaren vilket i sin tur är en indikation på att bromsklossarna förmodligen börjar ta slut.
7 december, 2009 kl. 17:31 #46567berne
Deltagarevätskan har jag kollat, var de första ja gjorde, i bromsklossar var inte länge sen ja kollade på visst dom är slitnan, men de sitter inte någon sensor på dom som känner av när man ska bytta
7 december, 2009 kl. 21:32 #46569Gilarski
DeltagareHandbromsen går väll med en stålvajer ? (ingen olja)
Det sitter som sagt normalt en sensor i anslutning till handbromshandtaget, jag skulle kollat där.
9 december, 2009 kl. 20:49 #46570Gilarski
håller med Pasi, garanterat för lite bromsvätska i behållaren vilket i sin tur är en indikation på att bromsklossarna förmodligen börjar ta slut.
Måste fråga, hur påverkars handbromsens sensor av att bromskretssystemets oljenivå är låg ? Har de samma lampa ? I annat fall är väll handbromsen en ren makanisk lösning, typ vajer, eller e jag helt ute & seglar ? 🙁
9 december, 2009 kl. 23:33 #46565ricco
Deltagarehar inte handbromsen och vanliga bromsarna OLIKA varningslampor? kanske bara är vissa årsmodeller de är så?
9 december, 2009 kl. 23:58 #46563specialized
Deltagarehar inte handbromsen och vanliga bromsarna OLIKA varningslampor? kanske bara är vissa årsmodeller de är så?
Jo, det har de. I alla fall på MY99-00.
Hur det är på tidigare modeller vet jag inte._____________________________________
http://www.garaget.org/?car=18857
http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg10 december, 2009 kl. 00:04 #46564specialized
Måste fråga, hur påverkars handbromsens sensor av att bromskretssystemets oljenivå är låg ? Har de samma lampa ? I annat fall är väll handbromsen en ren makanisk lösning, typ vajer, eller e jag helt ute & seglar ? 🙁
Du har helt rätt.
Handbromsen är mekanisk, de har ínte samma lampa och det är de andra som är ute och seglar 🙂_____________________________________
http://www.garaget.org/?car=18857
http://www.impreza.nu/expo/view_album.php?set_albumName=ssi947
———————————-
Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.