SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt handbroms lampan

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    berne
    Deltagare

notera i dag, att när man gasra på med bilen så tänds lampan för att handbromsen är dragen, å de är den inte testatde å bromsa å de var som vanligt,

kör man lungt tex 90 km/h på rak fin vägg så slocknar den, tips?

Pasi_k
    Deltagare

notera i dag, att när man gasra på med bilen så tänds lampan för att handbromsen är dragen, å de är den inte testatde å bromsa å de var som vanligt,kör man lungt tex 90 km/h på rak fin vägg så slocknar den, tips?

Kolla nivån på bromsvätskan..

Gilarski
    Deltagare

Normalt, hur långt behöver du dra handbromsen innan lampan tänds. Om det är tight så kan detta vara anledningen & har då inget att göra med hastighet etc.

Om du har nåt jordfel kan signalen från sensorn ändras med olika rpm, under förutsättning att spänningsregulatorn i bilen inte håller spänningen på exakt 12V så att säga. (Normalt varierar spänningen något med rpm).

Christian S
    Deltagare

notera i dag, att när man gasra på med bilen så tänds lampan för att handbromsen är dragen, å de är den inte testatde å bromsa å de var som vanligt,kör man lungt tex 90 km/h på rak fin vägg så slocknar den, tips?

håller med Pasi, garanterat för lite bromsvätska i behållaren vilket i sin tur är en indikation på att bromsklossarna förmodligen börjar ta slut.

berne
    Deltagare

vätskan har jag kollat, var de första ja gjorde, i bromsklossar var inte länge sen ja kollade på visst dom är slitnan, men de sitter inte någon sensor på dom som känner av när man ska bytta

Gilarski
    Deltagare

Handbromsen går väll med en stålvajer ? (ingen olja)

Det sitter som sagt normalt en sensor i anslutning till handbromshandtaget, jag skulle kollat där.

Gilarski
    Deltagare

håller med Pasi, garanterat för lite bromsvätska i behållaren vilket i sin tur är en indikation på att bromsklossarna förmodligen börjar ta slut.

Måste fråga, hur påverkars handbromsens sensor av att bromskretssystemets oljenivå är låg ? Har de samma lampa ? I annat fall är väll handbromsen en ren makanisk lösning, typ vajer, eller e jag helt ute & seglar ? 🙁

ricco
    Deltagare

har inte handbromsen och vanliga bromsarna OLIKA varningslampor? kanske bara är vissa årsmodeller de är så?

specialized
    Deltagare

har inte handbromsen och vanliga bromsarna OLIKA varningslampor? kanske bara är vissa årsmodeller de är så?

Jo, det har de. I alla fall på MY99-00.
    Hur det är på tidigare modeller vet jag inte.

Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

specialized
    Deltagare

Måste fråga, hur påverkars handbromsens sensor av att bromskretssystemets oljenivå är låg ? Har de samma lampa ? I annat fall är väll handbromsen en ren makanisk lösning, typ vajer, eller e jag helt ute & seglar ? 🙁

Du har helt rätt.
    Handbromsen är mekanisk, de har ínte samma lampa och det är de andra som är ute och seglar 🙂

Google gör mig smart, Photoshop gör mig snygg

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.