Tjena,
Har skaffat mig en wrx sti 06 (stolt ägare nu)
Har använt handbromsen en del när ja sladdat osv, helt plötsligt när jag kör så märker jag att handbromsen inte tar något?
Kan den ha blivit ut sliten eller vad? Kan den ha legat i så den blivit dålig när jag kört?
För i övrigt så är jag tok nöjd med bilen!
Mvh Henrik (ny på forumet och snart medlem i klubben)
Handbromsen är inte gjord för att hålla fast bakhjulen när bilen är i rörelse (dvs inte gjord för att sladda med) Du KOMMER förstöra den om du gör det.
Handbromsen är inte gjord för att hålla fast bakhjulen när bilen är i rörelse…
Jodå. Släpp gasen när du rycker bara, så centerdiffen öppnar.Naturligtvis får man byta backar lite oftare om man drar i kryckan.Men har man råd så skaffar man väl i stället hydraulkrycka och bromsvåg.
Min centerdiff öppnar när jag lyfter handbromsen, så det är inte det som är problemet, men det är klena grejer innanför bromstrumman.
Skulle gärna ha hydraulkrycka o bromsvåg men så långt ner på listan kommer jag aldrig komma :+
Tog handbromsen där den brukar eller gick den enda upp? du har säkert fått in massa saltslask i trummorna som har torkat bort sen.
Hur bra mår centerdiffen på en gammal gt av att använda handbromsen för att få sladd på bilen? känns som det borde slita ganska mycket på lamellpaketet i diffen?