SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Har länge tänkt över detta =) Hur putsar man fälgarna bäst ?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    nukem
    Deltagare

Skonsamt och effektivt ett par orginalfälgar ?

.zip
      Deltagare

Avfettning och en diskborste/svamp kör jag med.
        Sen finns det dyra medel att köpa, men avfettning som sagt funkar bra.

//.zip

Desen
        Deltagare

När du e klar med rengöringen så dra gärna på lite vax på fälgarna, gör att bromsdammet blir lite lättare att spola av.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
          300 st posters av Block 1250kr
          1st porrfilm 199kr
          2st öl 28kr
          Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

MariaimprezaGT
          Deltagare

jag använder Lahega No1 46 Wheelcleaner, du får 25 liter färdigblandad för 100 kr, som dessutom är grymt bra! bara å spraya på å spraya av. Sen använder jag fälgförsegling, då de till skillnad från vax tål värme. EFTER det, hehe, så använder jag snabbvax när bilen ska vara extra fin, å avslutar med däckglans. Sen använder jag en krom/stål putskräm från meguiare på mitt krom runt på fälgarna.

Resultatet blir oerhört blankt på svarta delen av fälgarna, även på kromen, jag lägger fälgförsegling på kromet med efter poleringen, blir en glansigare yta som är mer skyddad. men antar att ingen av er som kör impreza har kromade kanter:D

Maria

Audi is teh ####!!

FLeXible
            Deltagare

Skonsamt och effektivt ett par orginalfälgar ?

Jag tycker om att ha det enkelt och effektivt. Det finns både mer avancerade och billigare metoder att göra det på, men jag har testat Sonax wheelcleaner och fick ett resultat LÅNGT över min förväntan.
              Har provat Turtle wheelcleaner förut och dom lirar inte i samma liga.
              Inte avfettning heller utifrån min erfarenhet.

Den kostar typ 89 kronor och räcker väl till 5-6 tvättar kanske.

//Christian H.

SecretAgentMan
              Deltagare

Sonax fälgrengöring rockar benhårt helt klart, det är den bästa jag testat – och det enda som nästan biter på dammet från Ferodos DS3000-belägg… 😀

/J

nukem
                Deltagare

marias beskrivning var lit väl hardcore, dom hade ja skitat ner på 1 kilometer efter tvätten hehe. Därav har ja inte massa Bling Bling heller

Snabbt och effektfullt är mina nyckelord. Köpte en liten fälgrengöringsborste på Micro för 70 spänn en flaska med några bra syror (som var för fälgar) som va bättre än vanlig avfettninsgmedel sades det, kosta osså typ så 60-70 spänn, de va rea. Jävlar vilket resultat, klockrent =)

Yonaz
                  Deltagare

Lahega som Maria marknadsför och säljer genom Autoexperten funkar otroligt bra!

MariaimprezaGT
                    Deltagare

marias beskrivning var lit väl hardcore, dom hade ja skitat ner på 1 kilometer efter tvätten hehe. Därav har ja inte massa Bling Bling hellerSnabbt och effektfullt är mina nyckelord. Köpte en liten fälgrengöringsborste på Micro för 70 spänn en flaska med några bra syror (som var för fälgar) som va bättre än vanlig avfettninsgmedel sades det, kosta osså typ så 60-70 spänn, de va rea. Jävlar vilket resultat, klockrent =)

HÖHÖ! men så har jag ställt ut bilen ett par gånger i år å har varit tvungen å ha ”lite” puts. Mens om sagt Lahega NO1 46 Wheelcleaner, 25 l för 100 spänn, kan de bli billigare eller bättre? Inte hittat nåt av det!

Maria

Audi is teh ####!!

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.