SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Hastighetsmätare

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    glidarn
    Deltagare

Har fått ett litet lustigt problem…det är så att hastighetsmätaren inte vill röra på sig ibland. Ganska irreterande, kan jag lova!
      Ger man inst. brädan en snäll lite rejäl klappning vaknar den till liv igen.

Är det någon som har nån idé om vad det kan vara för fel? Man vill ju se hur fort det går…tröttnat på att köra efter varvräknaren nu.

Peter

SecretAgentMan
      Deltagare

Glappkontakt kanske?

Varför inte riva brädan och kolla kontaktdonet som går in i mätarhuset istället för att klappa till den?
        Låter som lite av ”det-är-slut-batterier-i-fjärren-men-jag-trycker-hårdare”… 😉

Jag har aldrig plockat ur brädan, men någon har bevisligen fått dit den – alltså går det att ta loss den. 🙂

/J

Banträffsansvarig SSI
        Stolt ägare till Silverpilen

Dawn
        Deltagare

Har du garanti kvar så åk in och få en ny. Har haft samma problem på bror mins Impreza. De fick byta hela instrumentet.
          Har du inte garanti kvar så hoppas jag att det går att laga…

/Dawn

Nu är våren äntligen här!
          och så vill jag dricka ditt blod

glidarn
          Deltagare

Har kollat kontakten men hittar inget… Har heller ingen garanti kvar, vad kan ett mätarhus kosta…Låter dyrt!

gegge
            Deltagare

Kom du fram till vad felet var? Har samma minst sagt fippliga hastighetesmätare som fogar sig efter en fast hand.

BVS-Robban
              Deltagare

Mätarhuset är enkelt att ta ur så det enbart är att ta bort ramen runt huset sen fippla ur det ! 3st kontakter är det där bakom kolla alla dessa vet ej vilken som är hastighetsmätarsignal .
                Sen finns det ett ställe till och det är på växellådan uppepå så att säga högersidan bredvid downpipen, därifrån går själva signalen upp till mätarhuset kolla den svarta stora kontakten som ”vrids” ner i lådan.

gegge
                Deltagare

Tack, det verkar som om det bara är glapp då den fungerar till 99%.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.