Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #1175
    Grusdraparn
    Deltagare

      Finns det någon som har tillgång till ett kopplingsschema eller av annan anledning vet vilken tåt som innehåller hastighetsmätarsignalen vid ECU:n? Jag har en -98:a men är även intresserad av info kring senare årsmodeller.

      /Klas

      #43088
      Wehlin
      Deltagare

        Finns det någon som har tillgång till ett kopplingsschema eller av annan anledning vet vilken tåt som innehåller hastighetsmätarsignalen vid ECU:n? Jag har en -98:a men är även intresserad av info kring senare årsmodeller./Klas

        Vad är det till för modell, och vad ska du koppla in där..?

        // Wehlin

        #43086
        Grusdraparn
        Deltagare

          Det är en STI V4 Type R 1998, det är den ECU:n med gula kontakter.

          Jag skall koppla in hastighetsfunktionen på min MPM Dashlogger, måste ha den signalen för att få loggning osv att fungera korrekt. Plus att via den kan jag kompensera för olika däcksdimensioner osv för att få lite mer rättvisande hastighet än jag får i dagsläget.

          /Klas

          #43089
          Wehlin
          Deltagare

            Impreza 1995 – Kabelfarbe: grün/schwarz. Fußraum Beifahrerseite, am Motor – steuergerät, mittlerer, gelber 16 PIN Stecker, PIN 1.

            När jag koppla in mitt nav i min GT -99 var det denna:

            Impreza 1998-2000 – schwarzer Stecker vom Originalsensor am Getriebe, grün-gelb

            // Wehlin

            #43087
            Grusdraparn
            Deltagare

              Ska dyka ner till ECU:n nån dag och se om jag kan hitta rätt efter din fina “läderhåsen-beskrivning”. Viele dank…eller hur d nu va? :+

              /K – läste lite düschk för mååånga år sen…

              #43090
              Wehlin
              Deltagare

                Ska dyka ner till ECU:n nån dag och se om jag kan hitta rätt efter din fina “läderhåsen-beskrivning”. Viele dank…eller hur d nu va? :+/K – läste lite düschk för mååånga år sen…

                Haha, ja du får testa det, på min GT -99 hade jag 3 grön-gula från ECU.
                Bara att “tjuva” in sig på en i taget och se vad som händer =)

              Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.