Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34120
    Adder
    Deltagare

      Tänkte testa lite nya ljuskällor, om någon på förhand har testat eller bara kan säga bu eller bä 🙂

      Halvljus, LED 60W 7600LM

      Helljus, Xenon HB3 55W 4300K

      #278584
      Igge
      Deltagare

        Bu på halvljuset

        Led suger i den aspekten, du får inget som påminner om en ljusbild utan mer av en ljusboll
        De jag sett antingen bländar på tok för mycket, lyser rätt ner i backen eller en kombination av båda

        Har du Facebook kan du gå med i ljusfascisterna, där finns mycket kunskap inom ämnet.

        Se till att köpa ett speedstart kit till helljuset, dyrare men värt!

        #278587
        Adder
        Deltagare

          Bu på halvljuset

          Led suger i den aspekten, du får inget som påminner om en ljusbild utan mer av en ljusboll
          De jag sett antingen bländar på tok för mycket, lyser rätt ner i backen eller en kombination av båda

          Har du Facebook kan du gå med i ljusfascisterna, där finns mycket kunskap inom ämnet.

          Se till att köpa ett speedstart kit till helljuset, dyrare men värt!

          I och med att de är projektion i halvljuset så bör de väl kvitta då den projeserar ljuset?
          Enl. SBP var led ok att byta ut mot så länge ljudbilden var bra men inte xenon.

          Har en LED-ljusramp så får helljus snabbt.

          #278585
          Igge
          Deltagare

            Vet inte hur det blir med projektorlins, men egentligen är det ju inge bättre än xenon

            #278588
            Adder
            Deltagare

              Vet inte hur det blir med projektorlins, men egentligen är det ju inge bättre än xenon

              Blir de ungefär lika som halogen är jag nöjd och få lite modernare utseende och bör ju aldrig behöva byta lampa.

              #278586
              Igge
              Deltagare

                Såna ledlampor lider tyvärr av dålig livslängd, har åtminstone gjort det.
                De klarar inte av att leda bort värmen tillräckligt bra.

                60w led är ju jämförbart med 4 halogenlampor om de är av bra kvalité, så det blir nog lika bländande som xenon

                Finns ju halogenlampor med xenonlook, inte helt likt, men bättre. Men köp isf ordentliga lampor, typ Philips eller osram. Inte biltema eller liknande piss 😛

                #278590
                zindeh
                Deltagare

                  Jag rekomenderar starkt xenon i helljuset, har det själv på min hawkeye och det är snuskigt bra.
                  Tror det är köpt på xenonkungen, 35watt 6000 kelvin. Fast jag skulle nog ta 4300 kelvin för bäst ljus, 6000 är lite för blått i mitt tycke (dock rätt snyggt :P)

                  #278589
                  Adder
                  Deltagare

                    Express frakt utan att man begärt de är ju alltid trevligt =)

                    Galen skillnad för de nätta priset av 400 kr 🙂

                    LED halvljuset är nog inte lika starkt ljus som halogen men likvärdig ljusbild om inte bättre då de är snäppet vitare.
                    Xenonet gjorde stor skillnad, mkt mer ljus och starkare

                    LED 60W, 55W Xenon

                    Halogen

                    #278591
                    prosty
                    Deltagare

                      Gammal tråd som jag bumpar
                      Har ett xenonkit som är D2s som jag kan montera i helljuset som bör fungera fint. Hade det i min supra. Funkade fint!
                      Hur kör ni på halvljuset? Finns det någon vettig LED lampa att rekommendera?

                      mvh

                    Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.