SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Hej (hjälp)

• Detta ämne har 4 svar, 1,159 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av syke.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    mre
    Deltagare

Hej mitt namn är Idriz och i onsdags blev jag en impreza ägare, det blev en impreza wrx 01.
      Bilen är i stort sätt i riktigt fint skick och har några små modifieringar, men som vanligt är det nåt man vill ändra på efter egen smak.
      Nu till det jag behöver hjälp med, när jag kom hem så tändes motor lampan, efter en lite mindre genomgång märkte jag att kylarvätskan var nästan helt slut. Jag fyllde på och startade om men det lös fortfarande, efter 3 omstarter slocknade lampan men tändes igen dagen efter. Jag ha väll lagt märke till att den tänds vid kraftig accelartion och lite hårdare kurv tagning men att den sen igen slocknar efter några omstarter, bilen går alltså fint och utan problem även när lampan tänds.
      Hjälp så fort som möjligt uppskattas då jag är orolig.
      Tack på förhan
      Eminovic Idriz

syke
      Blockerad

Hej och välkommen!

Vart i landet bor du? Mitt tips är att kanske åka en sväng till närmaste subaruverkstad och be dom kolla efter felmeddelanden med Select Monitorn. Är de griniga kan de ta betalt för det, men är de schyssta gör de det gratis, längre tid än 5 minuter ska det inte behöva ta. De ser då om bilens dator rapporterar att något är knas.

Bor du i stockholm rekommenderar jag bromma bil och motor i bromma eller fürstenhoff i huddinge.

mre
        Deltagare

Tack, jo jag vet men nu under helgen är det ju stängt och furstenhof och min lokala subaru verkstad(haninge) vill båda ha betalt.
          Grabbarn på itsfun har dock erbjudit att göra det för lite billigare peng.
          Men jag kopplade ihop kablarna under ratten och lampan börjar då blinka ganska fort och konstant, alltså den börjar blinka lite snabbare än vad man hinner räkna dom och bara fortsätter utan att stanna. den tänds endast när man svänger hårt.
          Jag tänkte att det kasnke bildats en luftfick i kylsystemet.

mre
          Deltagare

Problemet är fixat, det var alltså hål i en vacum slang som går ut ur grenröret och in till en ufo liknande korsning.

syke
            Blockerad

Skönt att det löste sig och var så enkelt!

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.